Nyomás alatt a Ferrari: 2022-re jelentős növekedés a cél

A Ferrari ragaszkodik korábbi elnöke elképzeléseihez

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nehéz helyzetbe került a nyáron az olasz autógyártó: Sergio Marchionne-t elvesztették, és bár a Ferrari ennek ellenére is stabil lábakon áll, a korábbi elnök célkitűzései még mindig kötik őket.

Sergio Marchionne 2015-ben vette át a stafétabotot Luca di Montezemolotól a Ferrari vezérigazgatói pozíciójában. Az azt követő 3 évben a vállalatcsoport helyzetének stabilizálása és pénzügyi megalapozása volt a célja Marchionnénak, aki betegsége előtt a következő célokat határozta meg 2022-ig bezárólag a Ferrarinak: 2 milliárd eurós bevétel és az első SUV bevezetése a piacra a márka történetében.
Ám Marchionne betegsége közbeszólt a megvalósítás során: az olasz-kanadai szakember váratlan halála után a Ferrari részvényei mintegy 8%-kal estek vissza, a befektetők pedig kételkedni kezdtek abban, hogy az olaszoknak nélküle is sikerül elérnie a meghatározott terveket. Hiába duplázódott meg a Ferrari konszern értéke az utóbbi három évben, Marchionne ambiciózus tervének végrehajtásában még vannak nehezítő tényezők.
Ilyen pl. a fokozatosan szigorodó környezetvédelmi, ill. a károsanyag-kibocsátás csökkentését célzó szabályok, ami miatt a Ferrarinak is majd’ minden területen elektromos és hibrid technológiákat kell majd alkalmaznia. Emellett Marchionne ígérete szerint a márka első SUV-jának is napvilágot kell látnia a megadott határidőn belül, de ezzel kapcsolatban is számos kétely merült fel a Ferrari rajongói részéről.
Hirdetés

Kérdéses, hogy milyen lenne a fogadtatása egy SUV-nak a potenciális vásárlók körében, a várható sikerről igencsak megoszlanak a vélemények. Természetesen akadnak kételkedők, míg mások szerint a Ferrari első SUV-ja a Lamborghini URUS, vagy épp a Bentley Bentayga, esetleg a Rolls-Royce Cullinan nyomdokain haladva, elnyerné a módosabb ügyfelek szimpátiáját is.
Nagy tehát a nyomás a Ferrari jelenlegi vezérigazgatóján, Louis Camillerin: nem csak a konszern pénzügyeit kell úgy menedzselnie, hogy 2022-re elérjék a 2 milliárd eurós értéket, de a márka első SUV-ja felett is úgy kell bábáskodnia, hogy az ne visszalépést jelentsen a Ferrari-örökségben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?