A kÃnaiak rátaláltak a jó formára, bár kezdenek átesni a ló túloldalára, nagyon hasonló külsejű autókat készÃtenek
Kezd követhetetlenné válni a kÃnai modelldömping, az elektromosÃtás hatására elképesztÅ‘ módon felpörgött az ország autógyártása. Olyan, mintha az elmúlt évtizedeket próbálnák meg bepótolni, az európai és amerikai autógyártók jogosan aggódnak a terebélyesedÅ‘ konkurencia miatt.
Az önvezetÅ‘ rendszer hét darab 8 megapixeles és négy 3 megapixeles kamerát használ, emellett 17 radar segÃti az autó tájékozódását
A Geely és az egyik legnagyobb kÃnai technológiai vállalat, a Baidu közös gyermeke a Jiyue 01, ami a Tesla Model Y vásárlóit szeretné elszipkázni. A forma rendben van, de nincs benne különlegesség, modern és letisztul, de nem tud újat mutatni, nagyon hasonló mint mostanában piacra dobott összes többi kÃnai modell. Az autó hossza 4,85 méter, amihez kereken 3 méteres tengelytáv társul, a Jiyue 01 minden mérete nagyobb a már emlÃtett Teslánál. Az alapmodell teljesÃtménye 272 lóerÅ‘, amivel 7,2 alatt gyorsul 100-ra. A gyár 550 kilométeres hatótávot Ãgér, ha az alap akkupakkal megelégszik a vásárló (71 kWh), de ha hajlandó fizetni, akkor a 100 kWh-ás csomagot is megkaphatja, ezzel 720 kilométert bÃr egy töltéssel.
A sofÅ‘r a kormány segÃtségével játszhat, de kontroller is csatlakoztatható a fedélzeti rendszerhez, Ãgy akár egymás ellen is mehet a játék
A kétmotoros változat alapból megkapja a nagyobb akkupakkot és a 3,8 szekundumos 0-100-as gyorsulást, lóerÅ‘bÅ‘l 544, hatótávból 660 kilométer jár. A kÃnai gyártók egy kissé ellentétes irányba haladnak ami a belteret illeti. Az európai gyártók elkezdték felismerni, hogy szükség van gombokra a műszerfalon, körülményes és nem is biztonságos minden funkciót a központi képernyÅ‘ menüjében keresgélni. Ezzel szemben a nagy fal mögött a gombtalanÃtás éli fénykorát, Geely-ben egy óriási, 35,6 colos képernyÅ‘t raktak 6K felbontással, a minimális mennyiségű kapcsolót az ajtókra és a kormányra száműzték. Természetesen a hangvezérlést és az önvezetést sem hagyták ki, ahogy a kormánnyal irányÃtható fedélzeti játékokat is magukévá tették.
A 12 milliós alapár nem hangzik rosszul, de Európában ennél csak drágább lenne, az itteni forgalmazás kétséges
Az alapár átszámÃtva 12 millió forint körüli, vélhetÅ‘en a legerÅ‘sebb verzió is belefér 20 millió alá, ám ha lesz is európai forgalmazás, akkor ennél nagyobb számokkal érdemes kalkulálni.