Ebből az autóból fogyott tavaly a legtöbb világszerte

Nem olyan meglepő módon a Toyota egyik típusa futott be az első helyre

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A globális elsőség nem lehet a véletlen műve, nem elég hozzá a nemzeti öntudat vagy egyetlen kiemelkedő részlet, több területen kell brillírozni.

A márkák közötti rangsort évek óta a Toyota vezeti, ráadásul tavaly még a modellek versenyét is a japánok nyerték. Az első helyezett a RAV4 lett, az SUV még életciklusa vége felé is komoly versenyző a piacon.

A Toyota zseniálisan időzítve mutatta be az első generációt 2000-ben, éppen annyira megelőzve az SUV lázat, hogy annak kitörésekor már egy ismert névnek számított a RAV4. A siker azóta is töretlen, a 2018-ban bemutatott ötödik nemzedék hamarosan átadja a stafétát a hatodiknak, ám addig behúzott egy újabb világelsőséget. 2021 és 2022 után ez már a harmadik, ami szép eredmény egy generáción belül, ráadásul a modellciklusa végén még egy 11%-os növekedést is elért, visszaszerezve az első helyet a Tesla Model Y-tól. A RAV4-et 153 országban forgalmazzák, a kínai testvérével együtt (Toyota Wildlander) 1,187 milliót passzoltak el belőle egy év alatt, ami átlagosan napi 3252 autót jelent.

A városi terepjáró mellett más modelljeire is büszke lehet a Toyota, a világpiac első tíz helyén öt Toyota áll. A RAV4 mellett a Corolla Cross 859 ezer autóval a harmadik, a négyajtós Corolla az ötödik (697 ezer darab). A Hilux a hatodik (617 ezer példány), majd a nyolcadik hely is a japánoké, ezt a Camry szerezte meg 593 ezer kulcsátadással.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?