Szuper hibrid, szuper áron? Kombit hozott a BYD!

Ezzel a modellel törhet be igazán a flottapiacra a BYD? Gyanús, hogy igen!

Mondhatnánk, hogy íme, az ideális taxi, de a BYD Seal 6 DM-i, ugyanúgy kiváló családi autónak és céges flottajárműnek is. Főleg a kombi!

Végre kombival gyarapodik a középkategória kínálata! Na, meg egy limuzinnal is a BYD-nek hála. Természetesen akadnak még puttonyos járművek ebben a kategóriában ,de új belépőt már elég régen láttunk, többnyire a már jól bejáratott modelleket tartják életben a gyártók. A BYD azonban nagyon jó érzékkel lép itt piacra, hiszen a Seal 6 konnektoros hibrid változata többféle felhasználási területre is igazán ideális. Taxi, céges flottaautó, családi kombi, ezekben a szerepekben tökéletes céleszköznek tűnik, és olyat tud, amivel a dízel vetélytársak orra alá is borsot törhet. Azonba a hajtáslánc bemutatása előtt gyorsan a méretek: a Seal 6 tengelytávolsága 2,79 méter, míg a hosszúság és a szélesség mindkét karosszériaváltozat esetében 4,84 méter, illetve 1,875 méter. Egyedül a magasságban látható eltérés, ugyanis a kombi egy centivel magasabb 1505 mm, szemben a szedán 1495 milliméterével). Nem hangzik soknak, de a hátsó utasok fejtere így még nagyobb lehet. A szedán csomagtere sem kicsi, hiszen alapból 491 literes, ami 1370 literre növelhető a 40:60 arányban osztott hátsó üléseknek köszönhetően. A kombi viszont alapból 500 literes csomagtérrel indít és 1535 literesre bővíthető az ugyanúgy lehajtható hátsó ülésekkel. Ráadásul csak 0,28 a kasztnijának a légellenállási együtthatója, ami jó érték, jobb, mint egy SUV-é. Nem mellesleg az óceán inspirálta formanyelv ennek a típusnak is jól áll. Nem ez a leglátványosabb BYD, de egyszerűen kellemes ránézni, és ebben a kategóriában amúgy is a konzervatív formaterv a nyerő, mert a meghökkentő vonalakkal potenciális vásárlók is elijeszthetőek. Seal 6 viszont jól hozzá a konzervatív üzleti autó karaktert. Elöl a mélyre húzott, krómdíszes hűtőmaszk, a motorháztető domborításai és az aránylag vékony fényszórók egyértelműen BYD stílusjegyek, könnyen beazonosítható az autó, ami fontos a jövőbeli márkaidentitás kialakításához, ugyanakkor az európai szemnek sem idegen formák ezek. Oldalról  a kettős vállvonal teszi izgalmassá a látványt, és a kombi hosszabb hátsója is harmonikusan illeszkedi a formaterv egészébe. Hátul pedig a teljes szélességben végigfutó fényhíd és a lámpaburákon belül az örvénylő víz formáját eszünkbe juttató fények az esti látványt teszik teljessé. Szerencsére nincs erőltetett kamu kipufogóvég, ízléses és tényleg kellemes az egész autó megjelenése. A nagy durranás azonban az a "szuper hibrid" hajtáslánc, amely akár 1505 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz. Ezt egy hibrid rendszer teszi lehetővé, amelynek alapja az 1,5 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklusú benzinmotor. Ennek 43 százalékos termikus hatásfoka kiemelkedően jó érték, ha kifogy a szufla az akkumulátorból, akkor sem fog sokat zabálni. Azonban, hogy pontosan mennyit is tud villanyhajtással megtenni, ahhoz szét kell választanunk a kínálatot. A Seal 6 DM-i ugyanis kétféle teljesítmény szinttel és akkumulátor kapacitással érkezik a márkakereskedésekbe. A kisebbik aksi 10,08 kWh kapacitású és 55 kilométeres (kombiként 50 km) tisztán villanyos hatótávot tud vegyesben. Viszont városi használatban ez 75 km is lehet. Rendszerteljesítménye 181 lóerő és ez az, amelyik a szedán karosszériával tudja az akár 1505 kilométeres teljes hatótávot. Persze a kombi sem szégyenkezhet a maga 1350 kilométerével. A nagyobbik akkumulátor 19 kWh kapacitású és ennek a változatnak a rendszerteljesítménye 209 lóerő. Villanyhatótávja szedánként elérheti a 105 kilométert, kombiként pedig a 100 km-t. (városban a 140, illetve a 130 km sem elképzelhetetlen a gyári adatok szerint, de majd lemérjük pontosan.)  Azonban a nagyobb teljesítmény egy picit nagyobb fogyasztással is jár, ezért itt a teljes hatótáv 1455 km a szedán esetében, a kombi viszont ugyanúgy 1350 kilométert tud. Gyorsulásban és végsebességben nincs eltérés a különböző változatok között, hiszen 9 másodperc a nulla-száz, és 180 km/h a vége. A rövid menetpróbán a belső égésű és a villanymotor közötti váltás szinte észrevétlen volt, és amikor erőteljes gyorsítással bírtam megszólalásra a négyhengeres benzinest a hibrid módban, a hangja picit sem vált tolakodóvá. Kiváló a hangszigetelés, valamint ügyesen oldották meg a futómű hangolását is. Talán ez a legfeszesebb BYD, amit eddig vezettem, de így sem vált rázóssá, még mindig ideális a hazai útviszonyokhoz ez a lágy felé hajló hangolás. A fűthető/hűthető első ülések nagyon kényelmesek, valószínűleg a hosszabb utakon is jó szolgálatot tesznek majd, hátul pedig a lábtér mellett a válltér is említésre érdemes a kombiban, mert felnőttek számára is kényelmes itt, ugyanúgy hosszabb utakon is. A műszerfal egyébként am árkától már megszokottan letisztult, nincsenek önkényes formai játszadozások, és a fizikai gombok mennyiségét is a minimálisra csökkentették. Egyedül a fényszórók kapcsolása volt szokatlan, mert ez az elforgatható (felszereltségtől függően 12,8 vagy 15,6 colos) központi kijelzőre került. Ezt szívesebben látnám fizikai gombként, ugyanakkor a BYD modellek egyik előnyének tartom, hogy a digitalizáció magas foka ellenére sem érzem csupán egy guruló telefonnak a járművet. Ténylegesen egy autószerú autó - remélem értitek, hogy mire gondolok. A kormány fogása is kiváló, az anyaghasználat igényes, mindent kellemes érzés végigtapizni. Vezetősegédekből mindent megkap, ami ma kötelezően elvárható, és ezek prímán működnek is , bár az éberségfigyelő tűréshatára elég szűk. Persze ez nagyon gyorsan megbocsátható az árlistára pillantva. Most kedvezményesen 12,97 millió forintról indul a Seal 6 ára a kisebbik akkumulátorral, szedán kasztnival. Nagyobb akkumulátorral 14,27 millió forint az alapár és 460 ezer forintért kérhetők az izgalmasabb színek, amelyekre szerintem érdemes áldozni, mert a fekete és a fehér kevésbé domborítja ki az autóvonalait. Az Atlantis blue fantázianevű világoskék és a bézs felé hajló Sandstone színekkel sokkal látványosabbak az autók.  A kombi alapára 13,37 millió forint, míg a nagyobb aksis  14,6 millió forintról indul és bármelyiket nézzük is, ezek manapaság egy jól felszerelt D-szegmensű autóért igazán csábító ajánlatok.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre