A világ egyik leghatékonyabb hagyományos erőforrásával állt elő a Chery, ami előrevetíti a benzinmotor további létjogosultságát. Az elmúlt évek az akkumulátorok és hatótávok versenyéről szóltak, azonban az erőltetett elektromos átállás nem úgy sikerült, ahogy azt a politika bemesélte a gyártóknak. Ez lehet az oka annak, hogy a Chery-csoport nem kevés energiát fektetett az új motorjába.
A benzinmotorok termikus hatásfoka köztudottan rossz, csupán 35-40% közötti érték az, ami ténylegesen az autót mozgatja, a többi veszteség. A 40% feletti szint már jónak mondható, a Chery 48%-a a világelsők között tanyázik. Már egyetlen százalékos javulásért is érdemes vért izzadni, mert ez körülbelül 2,5%-os fogyasztáscsökkenést eredményez.
A kínai motor igen magas kompresszióviszonnyal működik (26:1), a kipufogógáz 35%-át visszavezeti az EGR szelep, illetve új hőszigetelő bevonatokat alkalmaztak, aminek hála kevesebb energia megy el az utca fűtésére. A mostani trendek értelmében önállóan nem, inkább hibridként jelenhet meg az új blokk, amivel akár a magyar vásárlók is találkozhatnak, hiszen a Chery mellett a cégcsoporthoz tartozó Omoda és Jaecco is rendelkezik hazai képviselettel.