Egyedi megjelenést kapott az AP-0
Két éve indult az APEX autógyártó az Egyesült Királyságban, ennyi idő alatt pedig már el is készültek első modelljük tanulmányával - pont erre van most szüksége a világnak. Elektromos, nagyon gyors, és minden technológiai finomság benne van, amit el lehet képzelni - ismerősen hangzik ez a jellemzés, időről időre mindig feltűnik egy ismeretlen nevű márka egy extrém kinézetű koncepcióval és több százmilliós árcédulával, melyből aztán nem lesz semmi. Az APEX AP-0 viszont kifejezetten gyártásérettnek tűnik, a technológia modern, mégsem hihetetlen, és a teljesítményt sem intézték el csak egy eszméletlenül erős akkumulátor beépítésével, mint ahogy azt mások szokták. Sőt, a darabszám sem korlátozott, és az ára sem felfoghatatlan: 56 millió Ft (plusz áfa és egyéb adók) persze nem kevés, azonban a teljesítményhez és az elektromos hajtáslánchoz, valamint főleg a versenytársakhoz viszonyítva nem is rossz ajánlat.
Az utaskabin fölötti uszonyba is kerültek LiDAR szenzorok
A szuperautót egy 90 kWh-s akkumulátor szolgálja, melyből az elektromos motor 650 lóerőt sajtol ki. A villanyhajtású hiperautókhoz viszonyítva talán kevésnek hangzik, viszont nagy előnye az APEX AP-0-nak az alacsony tömege: a nehéz aksi ellenére is mindössze 1200 kg-ot nyom, ami 2,3 mp-es 0-100 km/h-s gyorsulást tesz lehetővé, a végsebesség pedig 300 km/h fölötti. A nagy teljesítményt természetesen szénszálas műanyagok használatával érték el, ebből készülnek a kerekek, valamint a monocoque utaskabin, melyet körbeölel a karosszéria - ezt a felépítést gyakran alkalmazzák hasonló autókban, mert szilárddá teszi a járművet, amitől jobb a kanyarvételi képesség.
Óriási lett az uszony, a diffúzor miatt már nincs is szükség hátsó szárnyra
A versenypályán való használatot persze az aerodinamika is segíti, melynek legjellegzetesebb eleme az autó hátulján lévő "uszony": egy függőleges, középre elhelyezett légterelő, melyet a Le Mans-ból és a Forma-1-ből vettek át a mérnökök. Az autó padlólemeze sima felületű, ami elősegíti a levegő szabad áramlását, és egy óriási diffúzorban végződik, ami annyi leszorítóerőt termel, hogy nem is volt szükség egy nagy hátsó szárnyra. Az autó elején légfüggöny vezet hideg levegőt a kerékjárati ívekbe a karbon-kerámia fékek hűtése érdekében, a sárvédőkön pedig kamera helyettesíti a visszapillantó tükröket, ezáltal is csökkentve a légellenállást.
Nem spóroltak a LED-es lámpákkal
Az APEX AP-0 egyik különlegessége a magas szintű technológia a beltérben: rengeteg információ van a vezető elé vetítve (amit ők "holografikus" kijelzőnek hívnak, de valljuk be, ez azért mégiscsak egy head-up display), valamint LiDAR szenzorok pásztázzák az autó környezetét, ami számos vezetéssegítő rendszer alkalmazását teszi lehetővé, mint például az adaptív tempomat, az automatikus vészfékező vagy a sávtartó asszisztens. A sportautó 3-as szintű önvezetésre is képes, a beépített hardver viszont 4-es szintűt is támogat majd; amikor ez szoftveresen már biztonságosan kivitelezhető, az autó WiFi-n keresztül frissül majd ezzel a funkcióval. A versenypályán pedig egy valóságos "instruktor" segíti a sofőrt a jobb köridők elérésében. A beltérről a lenti videóban lehet többet látni 3:50-től.
Elektromos autó lévén, fontos megjegyezni az ilyenkor szokásos számokat: 80%-ra gyorstöltéssel 15 perc alatt tölthető, és a WLTP normák szerint 515 km-t is meg tud tenni, ami elég jó értéknek számít a mai villanyos autók piacán. Bár az AP-0 még csak koncepció, az előleget már le lehet tenni a sorozatgyártású verzióra, a gyártás két év múlva indul. Emellett egyéb tervei is vannak az angol márkának, Hong Kong mellett saját, FIA-specifikációs versenypályát szeretnének építeni, illetve saját pilótaképző akadémiát is terveznek nyitni. Komolyabbnak tűnik tehát az APEX sok más versenytársától, akik hamar eltűnnek a süllyesztőben, persze nekik is van még mit letenni az asztalra - kíváncsian várjuk a márka jövőjét.