APEX AP-0: egy újabb elektromos szuperautó

Az angol APEX bemutatta első saját modelljének koncepcióját

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már szinte havonta mutatnak be méregdrága, ezer lóerő fölötti teljesítményű sportkocsikat, amik aztán sosem valósulnak meg. Az APEX AP-0 viszont másnak ígérkezik.

Két éve indult az APEX autógyártó az Egyesült Királyságban, ennyi idő alatt pedig már el is készültek első modelljük tanulmányával - pont erre van most szüksége a világnak. Elektromos, nagyon gyors, és minden technológiai finomság benne van, amit el lehet képzelni - ismerősen hangzik ez a jellemzés, időről időre mindig feltűnik egy ismeretlen nevű márka egy extrém kinézetű koncepcióval és több százmilliós árcédulával, melyből aztán nem lesz semmi. Az APEX AP-0 viszont kifejezetten gyártásérettnek tűnik, a technológia modern, mégsem hihetetlen, és a teljesítményt sem intézték el csak egy eszméletlenül erős akkumulátor beépítésével, mint ahogy azt mások szokták. Sőt, a darabszám sem korlátozott, és az ára sem felfoghatatlan: 56 millió Ft (plusz áfa és egyéb adók) persze nem kevés, azonban a teljesítményhez és az elektromos hajtáslánchoz, valamint főleg a versenytársakhoz viszonyítva nem is rossz ajánlat.
Hirdetés
A szuperautót egy 90 kWh-s akkumulátor szolgálja, melyből az elektromos motor 650 lóerőt sajtol ki. A villanyhajtású hiperautókhoz viszonyítva talán kevésnek hangzik, viszont nagy előnye az APEX AP-0-nak az alacsony tömege: a nehéz aksi ellenére is mindössze 1200 kg-ot nyom, ami 2,3 mp-es 0-100 km/h-s gyorsulást tesz lehetővé, a végsebesség pedig 300 km/h fölötti. A nagy teljesítményt természetesen szénszálas műanyagok használatával érték el, ebből készülnek a kerekek, valamint a monocoque utaskabin, melyet körbeölel a karosszéria - ezt a felépítést gyakran alkalmazzák hasonló autókban, mert szilárddá teszi a járművet, amitől jobb a kanyarvételi képesség. A versenypályán való használatot persze az aerodinamika is segíti, melynek legjellegzetesebb eleme az autó hátulján lévő "uszony": egy függőleges, középre elhelyezett légterelő, melyet a Le Mans-ból és a Forma-1-ből vettek át a mérnökök. Az autó padlólemeze sima felületű, ami elősegíti a levegő szabad áramlását, és egy óriási diffúzorban végződik, ami annyi leszorítóerőt termel, hogy nem is volt szükség egy nagy hátsó szárnyra. Az autó elején légfüggöny vezet hideg levegőt a kerékjárati ívekbe a karbon-kerámia fékek hűtése érdekében, a sárvédőkön pedig kamera helyettesíti a visszapillantó tükröket, ezáltal is csökkentve a légellenállást. Az APEX AP-0 egyik különlegessége a magas szintű technológia a beltérben: rengeteg információ van a vezető elé vetítve (amit ők "holografikus" kijelzőnek hívnak, de valljuk be, ez azért mégiscsak egy head-up display), valamint LiDAR szenzorok pásztázzák az autó környezetét, ami számos vezetéssegítő rendszer alkalmazását teszi lehetővé, mint például az adaptív tempomat, az automatikus vészfékező vagy a sávtartó asszisztens. A sportautó 3-as szintű önvezetésre is képes, a beépített hardver viszont 4-es szintűt is támogat majd; amikor ez szoftveresen már biztonságosan kivitelezhető, az autó WiFi-n keresztül frissül majd ezzel a funkcióval. A versenypályán pedig egy valóságos "instruktor" segíti a sofőrt a jobb köridők elérésében. A beltérről a lenti videóban lehet többet látni 3:50-től. Elektromos autó lévén, fontos megjegyezni az ilyenkor szokásos számokat: 80%-ra gyorstöltéssel 15 perc alatt tölthető, és a WLTP normák szerint 515 km-t is meg tud tenni, ami elég jó értéknek számít a mai villanyos autók piacán. Bár az AP-0 még csak koncepció, az előleget már le lehet tenni a sorozatgyártású verzióra, a gyártás két év múlva indul. Emellett egyéb tervei is vannak az angol márkának, Hong Kong mellett saját, FIA-specifikációs versenypályát szeretnének építeni, illetve saját pilótaképző akadémiát is terveznek nyitni. Komolyabbnak tűnik tehát az APEX sok más versenytársától, akik hamar eltűnnek a süllyesztőben, persze nekik is van még mit letenni az asztalra - kíváncsian várjuk a márka jövőjét.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?