Egyre többen keresnek itthon kínai autókat használtan is!

A másodpiacon is kezdenek megjelenni a Kínából érkező modellek

Folyamatosan növekszik Magyarországon a kínai autók száma, így nem meglepő módon a használt piacon is egyre több bukkan fel. Ugyanakkor nem nehéz kitalálni, mely márkák szerepelnek az élmezőnyben.

Jóval nagyobb érdeklődést mutattak a felhasználók az idei év első hét hónapjában a kínai autókra, mint a múlt év azonos időszakában - derül ki a Használtautó.hu közleményéből. Mivel a legtöbb márka csupán néhány éve érkezett a magyar piacra, így az gépjárművek átlagéletkora sok esetben még a két évet sem éri el. A portál által közzétett top 10-es listán az MG képviselteti magát a legtöbb személygépkocsival - szám szerint öttel. Ebben semmi meglepő nincs, hiszen a brit-kínai gyártó értékesít a legrégebbi óta hazánkban azon gyártók közül, akik kínai tulajdonosi háttérrel rendelkeznek. A ZS vezeti a Használtautó.hu által közzétett listát, egyben ez a legolcsóbb alternatíva az alábbiak közül (7 080 000 forintos átlagárral). A harmadik helyen az EHS, amelyet átlagosan 8 480 000 forintért hirdetnek. Érdekesség, hogy ennek a típusnak a legmagasabb az átlagéletkora, de még így is csak 2,6 évre jön ki a számítás. Emellett a 4-es, a HS, valamint az 5-ös szerepel még a listán az MG palettájáról. A 2023 végén érkező BYD három típussal is szerepel. Rögtön a második helyen ott az Atto 3, a 6. helyen a Seal, valamint a 9. pozícióban a Dolphin. A felsorolásban 4. és 5. helyen listázták az Omoda 5 és Jaecoo 7-es modelleket is, ezek minden bizonnyal szalonautóként kerültek fel a portál felületére. Ezt bizonyítja, hogy utóbbinál a táblázatban is 0 év a feltüntetett átlagéletkor, de az Omoda esetében sem túl magas - mindössze 0,3 év.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?