VOLKSWAGEN

VOLKSWAGEN BORA

VOLKSWAGEN
BORA

bővebben ›

VOLKSWAGEN CADDY

VOLKSWAGEN
CADDY

bővebben ›

VOLKSWAGEN CC

VOLKSWAGEN
CC

bővebben ›

VOLKSWAGEN EOS

VOLKSWAGEN
EOS

bővebben ›

VOLKSWAGEN GOLF I

VOLKSWAGEN
GOLF I

bővebben ›

VOLKSWAGEN GOLF II

VOLKSWAGEN
GOLF II

bővebben ›

VOLKSWAGEN GOLF III

VOLKSWAGEN
GOLF III

bővebben ›

VOLKSWAGEN GOLF IV

VOLKSWAGEN
GOLF IV

bővebben ›

VOLKSWAGEN GOLF V

VOLKSWAGEN
GOLF V

bővebben ›

VOLKSWAGEN GOLF VI

VOLKSWAGEN
GOLF VI

bővebben ›

VOLKSWAGEN GOLF VII

VOLKSWAGEN
GOLF VII

bővebben ›

VOLKSWAGEN JETTA I

VOLKSWAGEN
JETTA I

bővebben ›

VOLKSWAGEN JETTA II

VOLKSWAGEN
JETTA II

bővebben ›

VOLKSWAGEN JETTA V

VOLKSWAGEN
JETTA V

bővebben ›

VOLKSWAGEN JETTA VI

VOLKSWAGEN
JETTA VI

bővebben ›

VOLKSWAGEN LUPO

VOLKSWAGEN
LUPO

bővebben ›

VOLKSWAGEN NEW BEETLE

VOLKSWAGEN
NEW BEETLE

bővebben ›

VOLKSWAGEN PASSAT I

VOLKSWAGEN
PASSAT I

bővebben ›

VOLKSWAGEN PASSAT II

VOLKSWAGEN
PASSAT II

bővebben ›

VOLKSWAGEN PASSAT III

VOLKSWAGEN
PASSAT III

bővebben ›

VOLKSWAGEN PASSAT IV

VOLKSWAGEN
PASSAT IV

bővebben ›

VOLKSWAGEN PASSAT VI

VOLKSWAGEN
PASSAT VI

bővebben ›

VOLKSWAGEN PASSAT VII

VOLKSWAGEN
PASSAT VII

bővebben ›

VOLKSWAGEN PHAETON

VOLKSWAGEN
PHAETON

bővebben ›

VOLKSWAGEN POLO II

VOLKSWAGEN
POLO II

bővebben ›

VOLKSWAGEN POLO III

VOLKSWAGEN
POLO III

bővebben ›

VOLKSWAGEN POLO IV

VOLKSWAGEN
POLO IV

bővebben ›

VOLKSWAGEN POLO V

VOLKSWAGEN
POLO V

bővebben ›

VOLKSWAGEN SCIROCCO

VOLKSWAGEN
SCIROCCO

bővebben ›

VOLKSWAGEN SHARAN

VOLKSWAGEN
SHARAN

bővebben ›

VOLKSWAGEN TIGUAN

VOLKSWAGEN
TIGUAN

2 generáció

tovább »

VOLKSWAGEN TOUAREG

VOLKSWAGEN
TOUAREG

2 generáció

tovább »

VOLKSWAGEN TOURAN

VOLKSWAGEN
TOURAN

bővebben ›

VOLKSWAGEN VENTO

VOLKSWAGEN
VENTO

bővebben ›

VOLKSWAGEN márka rövid története

1937-ben a német kormány megalapította a „Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH”-t, amit egy évvel később Volkswagenwerk GmbH-ra kereszteltek. Az üzemet a mai Wolfsburg területén húzták fel, ahol Adolf Hitler utasítására olcsó, egyszerű, ám jó minőségű népautót készítettek. Ez volt a Ferdinand Porsche által tervezett Bogár, a márka első modellje. A második világháború alatt a gyártás a hadianyagokra koncentrálódott. Miután a harcok véget értek, a lebombázott Volkswagenwerk a brit hadsereg irányítása alá került, és elindult a Bogár sorozatgyártása. 1948-ban a németek visszakapták a gyárat, amelynek vezetésével az Opel korábbi elnökét, Heinrich Nordhoffot bízták meg. Az ’50-es években a Volkswagen Bus megteremtette a haszongépjármű-gyártás alapjait. 1960-ban a cég részvénytársasággá alakult, részvényei pedig megjelentek a német tőzsdén. Ahogy múltak az évek, a Bogár csillaga kezdett leáldozni, a konstrukció elavult, s közben a vásárlói igények is lényegesen megváltoztak. Az NSU autógyár csődje éppen kapóra jött a cégnek. 1964-ben a VW megvásárolta az Auto Uniont, ahová az NSU és az Audi is tartozott, majd 1969-ben a K70-es orrmotoros, vízhűtéses NSU modell mutatkozott be, VW emblémával. Az Audi típusainak „népautósításával” látott napvilágot az első, Golf, Polo valamint Passat is, amelyek felpezsdítették a bogárgyártásba belefáradt konszern életét. 1986-ban a tovább terjeszkedett a VW; a SEAT és a Skoda is a németek fennhatósága alá került. 1998-ban a Rolls-Royce/Bentley megszerzéséért indított harcot a BMW és a Volkswagen. Utóbbi túllicitálta ellenfelét, azonban a hajtóművekkel foglalkozó Rolls-Royce plc kikötötte, hogy bizonyos védjegyek (név és logó) felhasználását csak a BMW-nek engedélyezi. A hűtőrács és a „Spirit of Ecstasy” kabalát azonban a VW használhatta. Patthelyzetet alakult ki, ami egyik félnek sem felelt meg. A BMW 40 millió Fontért „felajánlotta” a VW-nek a logó és a névhasználat jogát, ám a wolfsburgiak visszaléptek, arra hivatkozva, hogy ők csak a Bentley-t akarták megszerezni. 2005-ben a Porsche jelentős érdekeltséghez jutott a VW-ben, amelyet egy évvel később még tovább növelt. Az évtized második felében a stuttgartiak 50,76%-os Volkswagen tulajdonnal rendelkeztek, ám mára tulajdonrészük 30,9%-osra csökkent, s a tőzsdén is jegyzett cég igen szerteágazó tulajdonosi körrel bír.

Név:Volkswagen AG
Csoport:Volkswagen-csoport
Alapítás éve:1937
Cégnév:Volkswagen AG
Székhely:Wolfsburg, Németország
Első autó:1938, VW Bogár
Jelmondat:A VW Európa legnagyobb és a világ negyedik legnagyobb autógyártója. A konszern leányvállalatai között megtalálható az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a SEAT, a Škoda és a Scania is.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Modern kori Eleanor kiadással búcsúzik a kifutó Mustang

750 lóerős Super Snake kiadással ünnepel a Shelby

1 órája – Autósvilág hírei

50. születésnapját ünnepli a Shelby Mustang. 750 lóerővel, a jellegzetes színekben, nagyon kígyó kiadással készültek az évfordulóra.


Riasztási fokozatába lép a szmogriadó Budapesten

150 ezer forintos bírságot kaphat, aki megszegi a szmogriadót

4 órája – Autósvilág hírei

Hétfő reggel 6-tól riasztási fokozatába lép Budapesten a szmogriadó, tilos Euro 3-asnál rosszabb besorolású autóval közlekedni 6-22 óra között.


Audi Q8: koncepcióból képzelt valóság

Ilyen lehet majd a gyártásba kerülő Audi Q8

19 órája – Autósvilág hírei

Detroitban még koncepcióként debütált az Audi Q8, amit jövőre várhatunk szériagyártású modellként. Indiában már utóbbit is megrajzolták.


Használtautó.hu

SUZUKI SWIFT Sedan 1.3 GLX-C

SUZUKI SWIFT Sedan 1.3...

Ár: 300.000 Ft

Évjárat: 1994

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

RENAULT GRAND ESPACE

RENAULT GRAND ESPACE

Ár: 700.000 Ft

Évjárat: 2004

Kivitel: Egyterű

SUZUKI GRAND VITARA 2.0 TD

SUZUKI GRAND VITARA 2....

Ár: 1.850.000 Ft

Évjárat: 2001 / 9

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

VOLVO S40 1.9 D

VOLVO S40 1.9 D

Ár: 890.000 Ft

Évjárat: 2003 / 7

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA MR 2 MR2 1.6

TOYOTA MR 2 MR2 1.6

Ár: 1.550.000 Ft

Évjárat: 1986 / 10

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész