VOLKSWAGEN

VOLKSWAGEN BORA

VOLKSWAGEN
BORA

bővebben ›

VOLKSWAGEN CADDY

VOLKSWAGEN
CADDY

bővebben ›

VOLKSWAGEN CC

VOLKSWAGEN
CC

bővebben ›

VOLKSWAGEN EOS

VOLKSWAGEN
EOS

bővebben ›

VOLKSWAGEN GOLF I

VOLKSWAGEN
GOLF I

bővebben ›

VOLKSWAGEN GOLF II

VOLKSWAGEN
GOLF II

bővebben ›

VOLKSWAGEN GOLF III

VOLKSWAGEN
GOLF III

bővebben ›

VOLKSWAGEN GOLF IV

VOLKSWAGEN
GOLF IV

bővebben ›

VOLKSWAGEN GOLF V

VOLKSWAGEN
GOLF V

bővebben ›

VOLKSWAGEN GOLF VI

VOLKSWAGEN
GOLF VI

bővebben ›

VOLKSWAGEN GOLF VII

VOLKSWAGEN
GOLF VII

bővebben ›

VOLKSWAGEN JETTA I

VOLKSWAGEN
JETTA I

bővebben ›

VOLKSWAGEN JETTA II

VOLKSWAGEN
JETTA II

bővebben ›

VOLKSWAGEN JETTA V

VOLKSWAGEN
JETTA V

bővebben ›

VOLKSWAGEN JETTA VI

VOLKSWAGEN
JETTA VI

bővebben ›

VOLKSWAGEN LUPO

VOLKSWAGEN
LUPO

bővebben ›

VOLKSWAGEN NEW BEETLE

VOLKSWAGEN
NEW BEETLE

bővebben ›

VOLKSWAGEN PASSAT I

VOLKSWAGEN
PASSAT I

bővebben ›

VOLKSWAGEN PASSAT II

VOLKSWAGEN
PASSAT II

bővebben ›

VOLKSWAGEN PASSAT III

VOLKSWAGEN
PASSAT III

bővebben ›

VOLKSWAGEN PASSAT IV

VOLKSWAGEN
PASSAT IV

bővebben ›

VOLKSWAGEN PASSAT VI

VOLKSWAGEN
PASSAT VI

bővebben ›

VOLKSWAGEN PASSAT VII

VOLKSWAGEN
PASSAT VII

bővebben ›

VOLKSWAGEN PHAETON

VOLKSWAGEN
PHAETON

bővebben ›

VOLKSWAGEN POLO II

VOLKSWAGEN
POLO II

bővebben ›

VOLKSWAGEN POLO III

VOLKSWAGEN
POLO III

bővebben ›

VOLKSWAGEN POLO IV

VOLKSWAGEN
POLO IV

bővebben ›

VOLKSWAGEN POLO V

VOLKSWAGEN
POLO V

bővebben ›

VOLKSWAGEN SCIROCCO

VOLKSWAGEN
SCIROCCO

bővebben ›

VOLKSWAGEN SHARAN

VOLKSWAGEN
SHARAN

bővebben ›

VOLKSWAGEN TIGUAN

VOLKSWAGEN
TIGUAN

2 generáció

tovább »

VOLKSWAGEN TOUAREG

VOLKSWAGEN
TOUAREG

2 generáció

tovább »

VOLKSWAGEN TOURAN

VOLKSWAGEN
TOURAN

bővebben ›

VOLKSWAGEN VENTO

VOLKSWAGEN
VENTO

bővebben ›

VOLKSWAGEN márka rövid története

1937-ben a német kormány megalapította a „Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH”-t, amit egy évvel később Volkswagenwerk GmbH-ra kereszteltek. Az üzemet a mai Wolfsburg területén húzták fel, ahol Adolf Hitler utasítására olcsó, egyszerű, ám jó minőségű népautót készítettek. Ez volt a Ferdinand Porsche által tervezett Bogár, a márka első modellje. A második világháború alatt a gyártás a hadianyagokra koncentrálódott. Miután a harcok véget értek, a lebombázott Volkswagenwerk a brit hadsereg irányítása alá került, és elindult a Bogár sorozatgyártása. 1948-ban a németek visszakapták a gyárat, amelynek vezetésével az Opel korábbi elnökét, Heinrich Nordhoffot bízták meg. Az ’50-es években a Volkswagen Bus megteremtette a haszongépjármű-gyártás alapjait. 1960-ban a cég részvénytársasággá alakult, részvényei pedig megjelentek a német tőzsdén. Ahogy múltak az évek, a Bogár csillaga kezdett leáldozni, a konstrukció elavult, s közben a vásárlói igények is lényegesen megváltoztak. Az NSU autógyár csődje éppen kapóra jött a cégnek. 1964-ben a VW megvásárolta az Auto Uniont, ahová az NSU és az Audi is tartozott, majd 1969-ben a K70-es orrmotoros, vízhűtéses NSU modell mutatkozott be, VW emblémával. Az Audi típusainak „népautósításával” látott napvilágot az első, Golf, Polo valamint Passat is, amelyek felpezsdítették a bogárgyártásba belefáradt konszern életét. 1986-ban a tovább terjeszkedett a VW; a SEAT és a Skoda is a németek fennhatósága alá került. 1998-ban a Rolls-Royce/Bentley megszerzéséért indított harcot a BMW és a Volkswagen. Utóbbi túllicitálta ellenfelét, azonban a hajtóművekkel foglalkozó Rolls-Royce plc kikötötte, hogy bizonyos védjegyek (név és logó) felhasználását csak a BMW-nek engedélyezi. A hűtőrács és a „Spirit of Ecstasy” kabalát azonban a VW használhatta. Patthelyzetet alakult ki, ami egyik félnek sem felelt meg. A BMW 40 millió Fontért „felajánlotta” a VW-nek a logó és a névhasználat jogát, ám a wolfsburgiak visszaléptek, arra hivatkozva, hogy ők csak a Bentley-t akarták megszerezni. 2005-ben a Porsche jelentős érdekeltséghez jutott a VW-ben, amelyet egy évvel később még tovább növelt. Az évtized második felében a stuttgartiak 50,76%-os Volkswagen tulajdonnal rendelkeztek, ám mára tulajdonrészük 30,9%-osra csökkent, s a tőzsdén is jegyzett cég igen szerteágazó tulajdonosi körrel bír.

Név:Volkswagen AG
Csoport:Volkswagen-csoport
Alapítás éve:1937
Cégnév:Volkswagen AG
Székhely:Wolfsburg, Németország
Első autó:1938, VW Bogár
Jelmondat:A VW Európa legnagyobb és a világ negyedik legnagyobb autógyártója. A konszern leányvállalatai között megtalálható az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a SEAT, a Škoda és a Scania is.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Erősödött a Jaguar XJ, az 5,0 literes kompresszoros motor 575 lóerős lett

575 lóerős a legnagyobb Jaguar is

10 perce – Autósvilág hírei

Szintet lépett a legnagyobb Jaguar, az XJR575 elnevezés a lényeget már el is árulja. Az F-Type sportkocsi után szabadon az XJ motorját is 575 lóerőre húzták.


Megkaptuk az első fotót az új Swift Sportról, régen vártunk ennyire Suzukit

Szeptemberben jön a 140 lovas Swift Sport

3 órája – Autósvilág hírei

Megéri várni rá és teljesen jogos az izgalom az új Swift Sport iránt. A japán kisautó alapkivitele is tökéletes játékautó, a 140 lovas turbóval igazi hot hatch lesz.


Kémfotókon a új, legalább 600 lóerős BMW X5 M

Bő 600 lóval jön az új BMW X5 M

6 órája – Autósvilág hírei

A lesifotósoknak már sikerült lencsevégre kapni a bajor gyártó legújabb, 2019-ben érkező X5 M modelljét, amit nem meglepő módon a Nürburgringen teszteltek.


Használtautó.hu

OPEL ASTRA G Caravan 1.6 GL 8 Szelepes. Ritkaság!

OPEL ASTRA G Caravan 1...

Ár: 520.000 Ft

Évjárat: 2000 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

CHRYSLER GRAND VOYAGER 2.5 CRD SE +TV

CHRYSLER GRAND VOYAGER...

Ár: 1.199.000 Ft

Évjárat: 2004 / 5

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA AVENSIS 2.0 D-4D Linea Sol

TOYOTA AVENSIS 2.0 D-4...

Ár: 1.149.000 Ft

Évjárat: 2004 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

OPEL ASTRA H Caravan 1.7 CDTI Enjoy

OPEL ASTRA H Caravan 1...

Ár: 1.199.000 Ft

Évjárat: 2007 / 7

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD MONDEO 1.8 Ambiente

FORD MONDEO 1.8 Ambiente

Ár: 749.000 Ft

Évjárat: 2004 / 8

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész