Ilyen aranyos is lehet! DS 3 Crossback
Villámpróba: DS 3 Crossback PureTech 130 EAT8
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A DS kínálatának lényege, hogy modelljei erősen személyre szabhatók, a DS 3 Crossback ezúttal Impérial arany fényezéssel mutatta meg magát.
Év eleje óta hazánkban is van már dedikált DS Store, Budapesten, az M5 bevezetőjén, a kínálat belépőmodellje a DS 3 Crossback
Nemrégiben teszteltük a DS 3 Crossback La Premiere névre hallgató, csakis fekete fényezéssel elérhető és limitált bevezető szériáját, ami kizárólag a jelenlegi csúcsverziónak számító 155 lóerős motorral választható. Az igazi csúcsverzió persze a 136 lóerős E-Tense elektromos változat lesz, ám arra még egy kicsit várni kell. 11 millió forint feletti vételárával ugyanakkor a fekete tesztautó talán sokak számára fájdalomküszöb felettinek tűnhetett. Ezért a hazai DS Store-ból elkértünk egy "csupán" 130 lóerős másik verziót is, hogy megnézzük milyen egy kevésbé fullos verzió.[BANNER type="1"]
Minden részletével egyedi és franciásan extravagáns. A DS 3 Crossback 4,12 méteres hosszával viszonylag kompakt, ugyanakkor egy 4 személlyel is jól használható autó
Közepes sikerrel jártunk, a tesztautók ugyanis szinte minden esetben nagyon jól felszereltek, s ez így volt jelen esetben is. A nem limitált szériás modell is a leggazdagabbnak számító Ultra Prestige ellátmányú volt, amihez sok más mellett az üléseken óraszíj dizájnos Nappa bőr kárpitos DS Opera insipirációt is megrendelték, továbbá egyebek mellett a már ismert és valóban elég jó Focal hifit, az összes sofőrsegédet és 18 colos alufelnit is. Mindezek eredményeként a kisebb teljesítményű tesztautó drágább lett, mint a limitált szériás, gyakorlatilag mindent adó példány, de a bevezető szériák már csak ilyenek, jó áron adnak minden extrát. Ugyanakkor tegyük a szívünkre a kezünket, nem sok olyan helyzet lesz, amikor érezni fogjuk, hogy 155 helyett csak 130 paci, 240 Nm helyett csak 230 van az autóban, a 100-as sprint pedig 8,2 helyett 9,2 másodperc. A gyakorlatban annyi vehető észre, hogy kimértebb, azaz harmonikusabb az egész autó. Ha pedig nem kapta volna meg az extraként mért 18 colos felniket a tesztpéldány, vélhetően még a rugózása is kellemesebb lenne.
Számos beltéri hangulattal kérhető, a DS Opera fekete Nappabőr kárpitozást ad
A Nappabőr kárpithoz óraszíj hatású varrások dukálnak
A jó tartású ülések közül a vezetőé masszázst is adhat, a légbeömlők a gombok egy részéhez hasonlóan rombuszt formálnak, bőr berakás a műszerfalra is jutott
Konfigurálni bizony ésszel kell, s ha nem visszük túlzásba rendeléskor az ikszelgetést, a DS 3 Crossback ára még a 8 fokozatú Aisin automata váltót alapból adó, 130 lóerős PureTech motorral és a leggazdagabb Ultra Prestige ellátmánnyal is 10 millió forint alatt tud maradni. Hogy az is sok pénz érte? Relatív, hiszen magasan személyre szabható prémiummodellről van szó, abban a körben pedig legalább ilyen árakkal találkozhatunk. Persze el kell fogadni, a prémium kisautó itthon még kevéssé befutott, ugyanakkor növekvő szegmens. Nyugat-Európában is jól látható, hogy
vannak helyek, ahol bizony akkora a zsúfoltság, hogy egészen egyszerűen nem éri meg kisautónál nagyobbat venni.
A hazai ingatlanárak mellett ez bizony egy-egy belvárosi kerületben is simán elmondható, van olyan helyzet, hogy a garázs vagy az utca szélessége megszabja, hogy mekkora autót vehetünk.A 17 centis hasmagasság és a karosszéria körkörös műanyagvédelme jól jön a városi forgalomban és parkoláskor is
Az Ultra Prestige ellátmány LED mátrix fényszórókat, futófényes irányjelzős, szintén LED-es hátsó lámpákat ad
Ha pedig kisautó kell, abból is lehet prémium. A DS 3 Crossback a személyre szabhatóságon túl zajszigetelésével is nagyon sokat ad, csendes, autópályán is. Voltaképp a méreteihez képest nagyon kellemes utazóautó, ami alá egy viszonylag lágy, így (nálunk főként kisebb felnivel, ballonosabb abronccsal) komfortos futómű került. Műszerfala rombuszaival, bőr kárpitozásával igényes, ülései kényelmesek, lámpái pedig nem csak hatásosak, ékszerként hatnak. Sok más mellett adaptív LED mátrix fényszóróval és látványos LED hátsó lámpákkal is felszerelhető, az Ultra Prestige szint pontosabban már alapból adja azokat. Aktív sávtartó is alapból jár, de holttérfigyelő és távolságtartós tempomat is elérhető, amivel tényleg messze túlmutat azon, amit egy kisautótól elvárnánk. Ráadásul a fejlett sofőrsegéd-rendszer a maga 250 ezer forintos árával nem is vészes, az Imperiál arany fényezés például drágább (de nem a legdrágább a kínálatban) a menő Onyx fekete tetővel. Sajnos iparági szokás, hogy a színeket is vastagon meg kell fizetni, de okos konfigurálással a demóautóknál józanabb verziókat is lehet kreálni, B opcióként alighanem ezek a bemutatópéldányok is jó áron elvihetők lesznek - majd egyszer, ha lefutották már kötelező köreiket.
Ez az arc autópályán is megjelenést ad, még fontosabb, hogy egyéb paramétereivel sem vall ott szégyent a DS 3 Crossback
































































Egy aprócska részlet maradt csak ki a bemutatóból: az infotainment rendszer a rombuszokba logikátlanul szétdobált érintőgombokkal. Ami akár még lehetne jó is, ha nem lenne a rendszer maga egy lassú, bugos átláthatatlan f*s. Legalábbis azok a cikkek, melyek említést is tettek az infotainmentről, le is húzták egytől egyig a sárga földig.
Itt pedig szó sem esik róla. Vajon miért? Ismerjük a mondást: Vagy jót, vagy semmit? A konklúziót a kedves olvasóra bízom.