Öreg a hazai autópark? Íme egy ennél sokkal komolyabb probléma!
Nem csak idős autókkal járunk, de még a karbantartásukra sem figyelünk a legújabb kutatás szerint
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem az a legnagyobb baj, hogy idős autókkal járnak a magyarok, az igazi probléma, hogy a legtöbben nem tartják karban a korosodó járműveiket.
rengetegen járnak filléres, akár 20-25 éves autókkal Magyarországon, ám ennél nagyobb probléma a karbantartás hiánya
A legnagyobb gond azonban az, hogy az üzemeltetők, különösen a magántulajdonosok mindössze 70%-a figyel tudatosan az olajcsere-periódusokra, míg az átfogóbb szervizintervallumokra, megelőző karbantartásra, mint a fék, futómű, vezérlés és mások, már csak 30%, és a tendencia évente egyre rosszabb.
Emiatt a forgalomban résztvevő autók egyre nagyobb arányban, mértékben, és egyre több alkatrészük szempontjából „túlfutottak”, azaz a tervezett élettartamon túl működnek. Még akik figyelnek az olajcserékre, azok közül is sokan igyekeznek „okosan” megoldani, ami leginkább azt jelenti, hogy a gyárilag előírt tulajdonságú, az autógyárakkal közösen fejlesztett, prémium-kenőanyag helyett valami mást használnak egy idő után. Ez a mai, korszerű, eleve nyújtott olajperiódusú motoroknál akár végzetes lehet, a futómű és fék túlfutott állapota pedig nyilvánvalóan hazárdjáték.A motorikus problémák, a korrózió, illetve a fék-futómű karbantartása sem érdekli a tulajdonosok nagy részét
egy gyengébb minőségű új alkatrész is jobb, mint egy túlhasznált.
Nem csak a vizsgára, az autód átvizsgálására és felkészítésére is érdemes időben időpontot foglalni










