Szinte egyetlen fizikai gomb sincs az új Hyundai műszerfalán
A vészvillogó kapcsolóját leszámítva aligha akad hagyományos kapcsoló
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Hyundai Elexio több szempontból is kilóg a márka kínálatából. Az utasteret most először mutatták meg, ez pedig még inkább ráerősít erre a megállapításra.
Májusban mutatta be a Hyundai az Elexio villanyautót. A típus már a neve miatt is kilóg a sorból, hiszen egy ideje a gyártó az Ioniq nevezékkel különbözteti meg az elektromos típusokat. Persze akadnak kivételek, itthon a Kona Electric, vagy épp az Inster is ilyen. Másrészt az Elexio az első, amelyet kizárólag a kínai belpiacra fejlesztettek.
Az E-GMP platformra épülő modell utasterén mindez meg is látszik. A kormány mögött egy parányi kijelző található, amely pozícióját tekintve lényegében a HUD-ot hivatott kiváltani. A műszerfal további része tulajdonképpen egy óriási érintőképernyő, amely az utasoldali ülés elé nyúlik. A 4K felbontású egység két kijelzőből tevődik össze, az egész panel 27 colos. Fizikai gomb szinte nincs is a műszerfalon a vészvillogót leszámítva, de a kormányon meghagyták a hagyományos kapcsolókat.
A technikai paramétereket illetően továbbra sem árult el részleteket a Hyundai, viszont azt már elhintették, 700 kilométeres hatótávot tudhat majd az autó. Mivel kizárólag Kínának fejlesztették, így szinte teljes bizonyossággal kijelenthető, hogy Magyarországon nem kerül forgalomba.



