Ennyit fogyaszt a Kia olcsó villanyautója padlógázon!
Végsebesség-teszten a Kia EV3!
Az Autobahnon tették próbára a Kia városi cirkálóját, eközben pedig különböző helyzetekben mutatták meg a fogyasztását is.
Amikor azonban elkezdik nyomni a padlógázt, akkor az érték szinte azonnal kilő.
A videó második felében tűző napsütésben látjuk viszont az autót, jóval kisebb forgalom mellett. Az intenzív, durva autópályázást is csak rövid szakaszon demonstrálják, ráadásul ekkor sem tud tartósan, nagy sebességgel haladni a Kia, hanem a fogyasztás szempontjából még kedvezőtlenebb, rövid lassítások, majd intenzív gyorsítások váltják egymást. Ám a fogyasztásmérő utolsó adata a rövid szakasz végén, a kihajtóra történő lassítás előtt 43,1 kWh/100km, ami még mindig 100 kilométer feletti távot jelent. Hozzá kell viszont tenni, hogy egy hosszabb távon ez az érték jelentősen csökkent volna, mivel így torzítja az első, intenzív gyorsítás fogyasztása. Tehát valós körülmények között, végsebességet célozva nagyjából 35-40 kwh/100km közötti értékekre számíthatunk, ám ez Magyarországon kevéssé reális elvárás. Sokkal fontosabb, hogy amikor a sofőr visszaáll az óvatosabb, ésszerű autópályázásra, akkor a fogyasztás rohamosan zuhanni kezd, végül 24 kWh/100km értéken zár az autópályázás végén.