A főként villanyautóiról ismert BYD a közelmúltban a DM-i hibridekre is komoly hangsúlyt fektetett, most azonban még egy lépéssel tovább megy a kínai gyártó: egy új, hatótávnövelős elektromos hajtásláncot terveztek, egy kis nosztalgiával fűszerezve.
Nem versenyautóba, hanem hatótávnövelős hibrid prémiumautóba szánja a BYD a boxert
Hatótávnövelős hibrid rendszerhez, az akkucsomag töltésére egy turbós, 2,0 literes boxermotort fejlesztett a BYD gyakorlatilag nulláról. Mindez persze a Porsche vagy a Subaru háza tájáról nem lenne meglepő, ám a BYD-től elsőre szokatlannak tűnhet. Mégis, a kínaiaknak jó okuk volt a boxer mellett dönteni erre a célra. A hagyományos, soros motorokkal összehasonlítva a lapos elrendezés alacsonyabb tömegközéppontot és jobb menetdinamikát biztosít, miközben könnyebben el is fér akár a villanymotorral együtt is egy autó motorterében. A BYD új blokkja száraz karteres kenési rendszert használ a méret és a zaj csökkentése érdekében, valamint egyedi olajkör-kialakítást és optimalizált hűtőrendszert alkalmaztak, amelyet kifejezetten az egymással szemben elhelyezkedő hengerekhez terveztek. A BYD szerint üresjáratban és kis terhelés mellett a motor mindössze 1 decibellel hangosabb egy elektromos motornál, vagyis gyakorlatilag nem hallható.
Ezért jó a boxer: minimális helyet foglal a hagyományos, soros megoldáshoz képest
Az új, turbós, 2,0 literes, 272 lóerős és 380 newtonméteres nyomatékkal rendelkező boxert kifejezetten arra fejlesztették, hogy hatótávnövelőként működjön az E4 platformra épülő, soros hibrid hajtásláncokban. Magyarul a hajtásban alapesetben nem vesz részt, elsődleges feladata, hogy generátorként töltse az akkumulátort. A BYD azonban közölte: ebben a konkrét esetben bizonyos körülmények között a boxer közvetlenül is képes meghajtani a hátsó tengelyt. Az új motort elsőként a Yangwang U7-be szánják, a BYD prémium márkájának több mint 5,2 méter hosszú szedánjába, nagyjából 30 millió forintnak megfelelő kínai valutáért.