FORD

FORD C-MAX

FORD
C-MAX

2 generáció

tovább »

FORD CONNECT

FORD
CONNECT

bővebben ›

FORD ECOSPORT

FORD
ECOSPORT

bővebben ›

FORD ESCORT

FORD
ESCORT

3 generáció

tovább »

FORD EXPLORER

FORD
EXPLORER

bővebben ›

FORD FIESTA

FORD
FIESTA

5 generáció

tovább »

FORD FOCUS

FORD
FOCUS

3 generáció

tovább »

FORD FUSION

FORD
FUSION

bővebben ›

FORD GALAXY

FORD
GALAXY

2 generáció

tovább »

FORD KA

FORD
KA

2 generáció

tovább »

FORD KUGA

FORD
KUGA

bővebben ›

FORD MONDEO

FORD
MONDEO

4 generáció

tovább »

FORD ORION

FORD
ORION

2 generáció

tovább »

FORD PUMA

FORD
PUMA

bővebben ›

FORD RANGER

FORD
RANGER

2 generáció

tovább »

FORD S-MAX

FORD
S-MAX

bővebben ›

FORD SCORPIO

FORD
SCORPIO

2 generáció

tovább »

FORD SIERRA

FORD
SIERRA

bővebben ›

FORD márka rövid története

Henry Ford praktikus és megfizethető autóval megváltoztatta az emberek életét. 1875-ben, tizenkét éves korában már saját maga által felszerelt kis gépműhelyében múlatta az időt. 1896-ban, a detroiti Edison Illuminating Company főmérnökeként megfelelő anyagi háttérrel is rendelkezett már kísérleteihez, így elkészítette első önjáró járművét, a Quadricycle-t. 1899-ben kilépett az Edison vállalattól, és megszervezte a Detroit Automobile Companyt. Egy évvel később csődbe ment, de 1901-ben autóversenyzőként bizonyítani tudott. A Ford Motor Company aztán 1903-ban került bejegyzésre, Henry ekkor még csak a részvények 25,5 százalékával rendelkezett (1919-ig), emellett ő volt az elnökhelyettes és a főmérnök egyben. Irányításával az első 15 hónapban 1700 autó hagyta el a gyárat. Ekkoriban még csak napi néhány autót gyártottak a két-három munkásból szerveződött csoportok, olyan alkatrészekből, amelyeket többnyire beszállítóktól vásároltak. A Ford emblémájában ma is szereplő írott betűket már 1903-ban alkalmazták, négy év múlva jelent meg az első ovális embléma. 1908-ban a T-modell bemutatásával egy igazán elfogadható – és egyre csökkenő - áru valamint megbízható autót kínáltak, amely a mozgó összeszerelő sor 1913-tól való alkalmazásával ténylegesen kerekekre tette Amerikát – de a világ számos részén használták az „évszázad autóját”. Így volt ez Magyarországon is, ahol a Fordson traktorral együtt igen kedvelt modell volt. 1914-ben állítólag minden második autó a világon a Ford gyárból került ki. Ez a fokozatos növekedés tette szükségessé a külföldi terjeszkedést is. Ügynökségeik már elterjedtek voltak, amikor az első külföldi gyárat megalapították Kanadában, az első jelentősebb európai megjelenés pedig 1931-re tehető. Ekkor nyitott meg a kölni (a fáma szerint kis híján Esztergom melletti) gyár. 1942-ben aztán megnövelt dolgozói létszámmal a Ford is haditermelésre állt át, főként bombázókat, repülőgépmotorokat, dzsipeket, tankokat és hasonló szerkezeteket készítettek. A háború végére így ismét megnőtt az igény a Ford járművek iránt. 1950-re kidolgozták egy új modellsorozat, a Consul és a Zephyr terveit. A Ford által gyártott első hátsókerék meghajtású autó a Cortina volt, amely 1962-ben került bemutatásra. Henry Ford unokájának megbízására egy konstruktőrcsoport tervezett egy középmotoros versenyautót, a GT40-et, amelynek természetesen közúti forgalomra alkalmas változata is készült. 1966-ban a Le Mans-i versenyen ez a modell végzett az első három helyen, majd még zsinórban háromszor nyerte meg a versenyeket. Mindez persze többnyire csak álom volt a korabeli Magyarországon, ahogyan a nem is olyan távoli országokban nagy sikerrel futó Cortina, Capri és Escort modellek. 1976-ban a vállalat bemutatta első elsőkerék-meghajtású kisautóját, a Fiestát is. Ugyanekkor persze egészen más modellek futottak már az Egyesült Államokban, hiszen az anyacég a különböző piacok igényeit mindig maximálisan igyekezett kielégíteni. Visszatérve az európai vérvonalra 1982-ben a gyökeresen új Sierra váltotta le a Cortinát, amely „előkészítette a terepet” a Mondeo 1993-as érkezéséhez. A csapott hátú Sierra által megteremtetett technológiai előny egyben lehetővé tette, hogy 1985-ben kialakítsák a Scorpio/Granada családot. a Ford Motor Company 1990-ben alapította meg Magyarországon a Ford Hungária Kft-t, amely egy névváltást követően Ford Közép- és Kelet-Európai Kft. néven jelenleg is működik. Ez a vállalat végzi a Ford-gépjárművek értékesítését, marketingmunkáját valamint az értékesítést követő szolgáltatásokat márkakereskedői hálózatán keresztül Magyarországon és az úgynevezett európai Direkt Értékesítési Piacokon (EDM). 1991 júliusában kezdődött meg a termelés a fehérvári Ford Alba gyárban. Hazánkban jelenleg az új Ka, Fiesta, Fusion, Focus, Focus CC, C-Max, Kuga, Mondeo, S-Max és Galaxy, valamint haszongépjárművek hasonlóan széles választéka kapható.

Név:Ford Motor Company
Csoport:Ford Motor Company
Alapítás éve:1903
Cégnév:Ford Motor Company
Székhely:Dearborn, Michigan, USA
Első autó:Quadricycle

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

1985 után végre tényleg repülhet egy DeLorean

Repülő autóval térne vissza a DeLorean

2 órája – Autósvilág hírei

Ismét a jövő kergetésével kapcsolható össze a híres DeLorean név, hiszen az alapító unokaöccse repülő autó fejlesztésbe vágta a fejszéjét.


Új, kompresszoros motorok is érkeznek a Mazdákba 2019-től

Kompresszoros benzinmotoron dolgozik a Mazda

5 órája – Autósvilág hírei

A japán gyártó egy minden eddiginél hatékonyabb kompresszoros Skyactive-X motoron dolgozik.


Európai szemnek is emészthető Daihatsuk Indonéziában

SUV és szedán koncepció a Daihatsutól

8 órája – Autósvilág hírei

Egy régi ismerős jelentkezett újra, méghozzá rögtön két európai stílusú koncepcióval. Talán a visszatérést fontolgatja a Daihatsu?


Használtautó.hu

VOLVO XC90 2.4 D [D5] Summum Geartronic 7 személyes

VOLVO XC90 2.4 D [D5]...

Ár: 2.790.000 Ft

Évjárat: 2006 / 2

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

SUZUKI SWIFT Sedan 1.3 GC

SUZUKI SWIFT Sedan 1.3 GC

Ár: 415.000 Ft

Évjárat: 2001 / 10

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

CITROEN XSARA 1.6 16V SX Break Nagyon szép & Jó is!

CITROEN XSARA 1.6 16V...

Ár: 550.000 Ft

Évjárat: 2002 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

AUDI Q5 2.0 TDI quattro DPF EU5

AUDI Q5 2.0 TDI quattr...

Ár: 4.890.000 Ft

Évjárat: 2012 / 7

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 2 1.3 CE 1 ÉV GARANCIA!

MAZDA 2 1.3 CE 1 ÉV GA...

Ár: 1.590.000 Ft

Évjárat: 2009 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész