FORD

FORD C-MAX

FORD
C-MAX

2 generáció

tovább »

FORD CONNECT

FORD
CONNECT

bővebben ›

FORD ECOSPORT

FORD
ECOSPORT

bővebben ›

FORD ESCORT

FORD
ESCORT

3 generáció

tovább »

FORD EXPLORER

FORD
EXPLORER

bővebben ›

FORD FIESTA

FORD
FIESTA

5 generáció

tovább »

FORD FOCUS

FORD
FOCUS

3 generáció

tovább »

FORD FUSION

FORD
FUSION

bővebben ›

FORD GALAXY

FORD
GALAXY

2 generáció

tovább »

FORD KA

FORD
KA

2 generáció

tovább »

FORD KUGA

FORD
KUGA

bővebben ›

FORD MONDEO

FORD
MONDEO

4 generáció

tovább »

FORD ORION

FORD
ORION

2 generáció

tovább »

FORD PUMA

FORD
PUMA

bővebben ›

FORD RANGER

FORD
RANGER

2 generáció

tovább »

FORD S-MAX

FORD
S-MAX

bővebben ›

FORD SCORPIO

FORD
SCORPIO

2 generáció

tovább »

FORD SIERRA

FORD
SIERRA

bővebben ›

FORD márka rövid története

Henry Ford praktikus és megfizethető autóval megváltoztatta az emberek életét. 1875-ben, tizenkét éves korában már saját maga által felszerelt kis gépműhelyében múlatta az időt. 1896-ban, a detroiti Edison Illuminating Company főmérnökeként megfelelő anyagi háttérrel is rendelkezett már kísérleteihez, így elkészítette első önjáró járművét, a Quadricycle-t. 1899-ben kilépett az Edison vállalattól, és megszervezte a Detroit Automobile Companyt. Egy évvel később csődbe ment, de 1901-ben autóversenyzőként bizonyítani tudott. A Ford Motor Company aztán 1903-ban került bejegyzésre, Henry ekkor még csak a részvények 25,5 százalékával rendelkezett (1919-ig), emellett ő volt az elnökhelyettes és a főmérnök egyben. Irányításával az első 15 hónapban 1700 autó hagyta el a gyárat. Ekkoriban még csak napi néhány autót gyártottak a két-három munkásból szerveződött csoportok, olyan alkatrészekből, amelyeket többnyire beszállítóktól vásároltak. A Ford emblémájában ma is szereplő írott betűket már 1903-ban alkalmazták, négy év múlva jelent meg az első ovális embléma. 1908-ban a T-modell bemutatásával egy igazán elfogadható – és egyre csökkenő - áru valamint megbízható autót kínáltak, amely a mozgó összeszerelő sor 1913-tól való alkalmazásával ténylegesen kerekekre tette Amerikát – de a világ számos részén használták az „évszázad autóját”. Így volt ez Magyarországon is, ahol a Fordson traktorral együtt igen kedvelt modell volt. 1914-ben állítólag minden második autó a világon a Ford gyárból került ki. Ez a fokozatos növekedés tette szükségessé a külföldi terjeszkedést is. Ügynökségeik már elterjedtek voltak, amikor az első külföldi gyárat megalapították Kanadában, az első jelentősebb európai megjelenés pedig 1931-re tehető. Ekkor nyitott meg a kölni (a fáma szerint kis híján Esztergom melletti) gyár. 1942-ben aztán megnövelt dolgozói létszámmal a Ford is haditermelésre állt át, főként bombázókat, repülőgépmotorokat, dzsipeket, tankokat és hasonló szerkezeteket készítettek. A háború végére így ismét megnőtt az igény a Ford járművek iránt. 1950-re kidolgozták egy új modellsorozat, a Consul és a Zephyr terveit. A Ford által gyártott első hátsókerék meghajtású autó a Cortina volt, amely 1962-ben került bemutatásra. Henry Ford unokájának megbízására egy konstruktőrcsoport tervezett egy középmotoros versenyautót, a GT40-et, amelynek természetesen közúti forgalomra alkalmas változata is készült. 1966-ban a Le Mans-i versenyen ez a modell végzett az első három helyen, majd még zsinórban háromszor nyerte meg a versenyeket. Mindez persze többnyire csak álom volt a korabeli Magyarországon, ahogyan a nem is olyan távoli országokban nagy sikerrel futó Cortina, Capri és Escort modellek. 1976-ban a vállalat bemutatta első elsőkerék-meghajtású kisautóját, a Fiestát is. Ugyanekkor persze egészen más modellek futottak már az Egyesült Államokban, hiszen az anyacég a különböző piacok igényeit mindig maximálisan igyekezett kielégíteni. Visszatérve az európai vérvonalra 1982-ben a gyökeresen új Sierra váltotta le a Cortinát, amely „előkészítette a terepet” a Mondeo 1993-as érkezéséhez. A csapott hátú Sierra által megteremtetett technológiai előny egyben lehetővé tette, hogy 1985-ben kialakítsák a Scorpio/Granada családot. a Ford Motor Company 1990-ben alapította meg Magyarországon a Ford Hungária Kft-t, amely egy névváltást követően Ford Közép- és Kelet-Európai Kft. néven jelenleg is működik. Ez a vállalat végzi a Ford-gépjárművek értékesítését, marketingmunkáját valamint az értékesítést követő szolgáltatásokat márkakereskedői hálózatán keresztül Magyarországon és az úgynevezett európai Direkt Értékesítési Piacokon (EDM). 1991 júliusában kezdődött meg a termelés a fehérvári Ford Alba gyárban. Hazánkban jelenleg az új Ka, Fiesta, Fusion, Focus, Focus CC, C-Max, Kuga, Mondeo, S-Max és Galaxy, valamint haszongépjárművek hasonlóan széles választéka kapható.

Név:Ford Motor Company
Csoport:Ford Motor Company
Alapítás éve:1903
Cégnév:Ford Motor Company
Székhely:Dearborn, Michigan, USA
Első autó:Quadricycle

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Egy híján húsz Toyota RAV4 szolgálja a MOL-Pick Szeged csapatát

Toyota RAV4 Hybridekbe ültek a MOL-Pick Szeged kéziladásai

2 órája – Autósvilág hírei

Már hatodik éve támogatja a MOL-Pick Szeged kézilabda csapatát a világ legzöldebb és leginnovatívabb gyártójának is tartott Toyota. Idén új RAV4 Hybridekbe ülhettek a játékosok.


Gyárat nyitna a BMW Oroszországban, a Mercedes már építkezik

A következő BMW-d már az oroszoktól jöhet

4 órája – Autósvilág hírei

Új gyárat építene a BMW, egy az utóbbi években csökkenő újautó-piaccal rendelkező országban. Oroszországban az utóbbi időben többen meglátták a potenciált, köztük a Mercedes is.


Folytatódik a Ford és a Michelin együttműködése

Sportabroncsokat kap az új Mustang

7 órája – Autósvilág hírei

Mostmár azt is tudjuk, hogy milyen abroncsok segítenek a frissített Ford Mustangnak elérni a 4 másodperc alatti 100 km/h-ra való gyorsulást.


Használtautó.hu

FORD S-MAX 1.8 TDCi Trend Navigáció

FORD S-MAX 1.8 TDCi Tr...

Ár: 1.899.000 Ft

Évjárat: 2009 / 6

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

SUZUKI GRAND VITARA 2.0 TD

SUZUKI GRAND VITARA 2....

Ár: 1.150.000 Ft

Évjárat: 1999 / 5

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

HONDA CR-V 2.0i Elegance (Automata)

HONDA CR-V 2.0i Elegan...

Ár: 2.980.000 Ft

Évjárat: 2009 / 6

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

VOLVO XC70 2.4 D [D5] AWD Summum Geartronic

VOLVO XC70 2.4 D [D5]...

Ár: 1.950.000 Ft

Évjárat: 2006 / 3

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

OPEL CORSA B 1.0i 12V City

OPEL CORSA B 1.0i 12V...

Ár: 269.000 Ft

Évjárat: 1998 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész