BMW

BMW 1-ES SOROZAT

BMW
1-ES SOROZAT

bővebben ›

BMW 2-ES SOROZAT

BMW
2-ES SOROZAT

2 generáció

tovább »

BMW 3-AS SOROZAT

BMW
3-AS SOROZAT

6 generáció

tovább »

BMW 4-ES SOROZAT

BMW
4-ES SOROZAT

bővebben ›

BMW 5-ÖS SOROZAT

BMW
5-ÖS SOROZAT

5 generáció

tovább »

BMW 6-OS SOROZAT

BMW
6-OS SOROZAT

bővebben ›

BMW 7-ES SOROZAT

BMW
7-ES SOROZAT

4 generáció

tovább »

BMW I3

BMW
I3

bővebben ›

BMW X1

BMW
X1

bővebben ›

BMW X3

BMW
X3

bővebben ›

BMW X4

BMW
X4

bővebben ›

BMW X5

BMW
X5

3 generáció

tovább »

BMW X6

BMW
X6

bővebben ›

BMW Z3

BMW
Z3

bővebben ›

BMW Z4

BMW
Z4

2 generáció

tovább »

BMW márka rövid története

Bár a repülőgépmotorokat gyártó Rapp üzemet 1917-ben nevezték át Bayerische Motoren Werke GmbH-ra, a gyárat és a BMW márkanevet 1922-ben megvásárolta az 1916. március 7-én alapított Bayerischen Flugzeug-Werke (BFW) - hivatalosan ezt a korábbi dátumot tekintik a BMW születésnapjának. Mivel a háborúban vesztes Németországnak megtiltották a repülőgépek (és a hozzájuk való motorok) gyártását, a cég vasúti fékrendszereket, stabilmotorokat, motorkerékpár-motorokat készített, majd 1923-ban bemutatták első motorkerékpárjukat, a boxermotoros, kardánhajtású R32 típust. Öt évvel később már autók is feltűntek a cég kínálatában, miután a BMW felvásárolta a Fahrzeugfabrik Eisenach-ot, ahol az angol Austin Seven licensz alapján készült a Dixi 3/15. A típus finomításával jött létre 1929-ben az első BMW, a nem éppen fantáziadús elnevezésű 3/15 PS DA 2. Ezen az autón jelent meg a ma is használt embléma, amely egyes értelmezések szerint levegőben forgó fehér propellert jelképez, mások az egykori Rapp gyár emblémájában a bajor kék-fehér zászlót stilizáló motívumot vélik felismerni. Bár az Austin-alapú takarékos autók viszonylag jól fogytak, és 1933-ban kihoztak egy hathengeres motorral hajtott kisautót is (BMW 303), a hangsúly - a második világháborúra készülődés jegyében - egyre inkább a repülőgépmotor-gyártásra tevődött át. Miközben titkos állami pénzek bevonásával újabb és újabb gyáregységekben rendezkedtek be a nagyszériás gyártására, mintegy mellékesen építettek 464 darabot a legendássá lett BMW 328 sportkocsiból, és kb. 400 példányt a 335-ös típusból. A háborúban az üzemek nagyrészt elpusztultak, az eisenachi gyár az ország keleti oldalán elszakadt az anyacégtől - 1951-től az EMW (Eisenacher Motorenwerke) nevet viselte, 1955-től pedig Wartburgok készültek az üzemben. Münchenben az autógyártás 1951-ben indult be az 501-es nagykocsival, és természetesen itt készült a lélegzetelállítóan gyönyörű BMW 507 roadster szerénynek mondható 252 példánya is. Ezek a komoly és drága típusok elismerést hoztak ugyan, ám a pénzt és a népszerűséget a 160 ezer példányban eladott, motorkerékpár-motorral hajtott, az olasz ISO licence alapján gyártott 2,23 méteres gombócnak, az Isettának köszönheti a BMW. Hasonló sikert aratott a farmotoros 700-as kisautó, de ezután már a tipikus BMW erényeket felvonultató, sportos limuzinok sorát nyitotta meg 1961-ben az 1500-as, a "Neue Klasse". A sikert sikerre halmozó BMW AG. 1994-ben felvásárolta a brit Rover-csoportot, amelyből később csak a Minit tartotta meg, illetve birtokolja a Rolls-Royce autógyártási jogait, és egy hipermodern, vadonatúj üzemben (Goodwood) készíti a Phantom, a Phantom Coupe, a Phantom Drophead Coupe, illetve 2010-től a Ghost típusokat.

Név:Bayerische Motoren Werke AG
Csoport:BMW
Alapítás éve:1916
Cégnév:Bayerische Motoren Werke AG
Székhely:München, Németország
Első autó:DIXI 3/15 PS; 1928
Jelmondat:Sportos, műszakilag úttörő autók gyártója a „Freude am Fahren” (A vezetés élménye) jegyében.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Volkswagen Golf R és GTI Performance menetpróba

Versenypályán próbáltuk a 310 lóerős Golf R-t Videó

3 órája – Újdonság

Van az a teljesítményszint, ami felett sokkal érdemesebb versenypályán tesztelni egy autót, ezért mi is ott vallattuk a Golf R modelleket.


1977 tavaszán mutatkozott be a Volvo 262C, a svédek nagy kupéja

40 éves a Volvo kockakupéja

6 órája – Sztori

A 260-as széria kupéjához az olaszokkal szövetkeztek, a Volvo 262C elsősorban Amerikának szólt, és még a svédeknek is meglepő volt a luxuskupé sikere.


Nem csak vásárlási támogatás segít villanyautózni

Április végéig olcsóbban lehet villanyautóba ülni

13 órája – Autósvilág hírei

Május 1-ig biztos a villanyautókhoz kínált vásárlási támogatás, de van itt még valami, ami által olcsóbban lehet addig villanyautóba ülni.


Használtautó.hu

FIAT ULYSSE 2.0JTD 7 személyes

FIAT ULYSSE 2.0JTD 7 s...

Ár: 650.000 Ft

Évjárat: 2000 / 4

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

RENAULT MEGANE 1.4 16V Alize

RENAULT MEGANE 1.4 16V...

Ár: 495.000 Ft

Évjárat: 2002 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

BMW X5 3.0 d (Automata)

BMW X5 3.0 d (Automata)

Ár: 2.599.000 Ft

Évjárat: 2005 / 10

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN JETTA VI 1.4 TSI Highline DSG HYBRID E-Drive FULL !!

VOLKSWAGEN JETTA VI 1....

Ár: 3.785.000 Ft

Évjárat: 2013 / 8

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin/elektromos

MAZDA 6 2.0 CD CE

MAZDA 6 2.0 CD CE

Ár: 999.000 Ft

Évjárat: 2003 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész