BMW

BMW 1-ES SOROZAT

BMW
1-ES SOROZAT

bővebben ›

BMW 2-ES SOROZAT

BMW
2-ES SOROZAT

2 generáció

tovább »

BMW 3-AS SOROZAT

BMW
3-AS SOROZAT

6 generáció

tovább »

BMW 4-ES SOROZAT

BMW
4-ES SOROZAT

bővebben ›

BMW 5-ÖS SOROZAT

BMW
5-ÖS SOROZAT

6 generáció

tovább »

BMW 6-OS SOROZAT

BMW
6-OS SOROZAT

bővebben ›

BMW 7-ES SOROZAT

BMW
7-ES SOROZAT

4 generáció

tovább »

BMW I3

BMW
I3

bővebben ›

BMW X1

BMW
X1

bővebben ›

BMW X3

BMW
X3

bővebben ›

BMW X4

BMW
X4

bővebben ›

BMW X5

BMW
X5

3 generáció

tovább »

BMW X6

BMW
X6

bővebben ›

BMW Z3

BMW
Z3

bővebben ›

BMW Z4

BMW
Z4

2 generáció

tovább »

BMW márka rövid története

Bár a repülőgépmotorokat gyártó Rapp üzemet 1917-ben nevezték át Bayerische Motoren Werke GmbH-ra, a gyárat és a BMW márkanevet 1922-ben megvásárolta az 1916. március 7-én alapított Bayerischen Flugzeug-Werke (BFW) - hivatalosan ezt a korábbi dátumot tekintik a BMW születésnapjának. Mivel a háborúban vesztes Németországnak megtiltották a repülőgépek (és a hozzájuk való motorok) gyártását, a cég vasúti fékrendszereket, stabilmotorokat, motorkerékpár-motorokat készített, majd 1923-ban bemutatták első motorkerékpárjukat, a boxermotoros, kardánhajtású R32 típust. Öt évvel később már autók is feltűntek a cég kínálatában, miután a BMW felvásárolta a Fahrzeugfabrik Eisenach-ot, ahol az angol Austin Seven licensz alapján készült a Dixi 3/15. A típus finomításával jött létre 1929-ben az első BMW, a nem éppen fantáziadús elnevezésű 3/15 PS DA 2. Ezen az autón jelent meg a ma is használt embléma, amely egyes értelmezések szerint levegőben forgó fehér propellert jelképez, mások az egykori Rapp gyár emblémájában a bajor kék-fehér zászlót stilizáló motívumot vélik felismerni. Bár az Austin-alapú takarékos autók viszonylag jól fogytak, és 1933-ban kihoztak egy hathengeres motorral hajtott kisautót is (BMW 303), a hangsúly - a második világháborúra készülődés jegyében - egyre inkább a repülőgépmotor-gyártásra tevődött át. Miközben titkos állami pénzek bevonásával újabb és újabb gyáregységekben rendezkedtek be a nagyszériás gyártására, mintegy mellékesen építettek 464 darabot a legendássá lett BMW 328 sportkocsiból, és kb. 400 példányt a 335-ös típusból. A háborúban az üzemek nagyrészt elpusztultak, az eisenachi gyár az ország keleti oldalán elszakadt az anyacégtől - 1951-től az EMW (Eisenacher Motorenwerke) nevet viselte, 1955-től pedig Wartburgok készültek az üzemben. Münchenben az autógyártás 1951-ben indult be az 501-es nagykocsival, és természetesen itt készült a lélegzetelállítóan gyönyörű BMW 507 roadster szerénynek mondható 252 példánya is. Ezek a komoly és drága típusok elismerést hoztak ugyan, ám a pénzt és a népszerűséget a 160 ezer példányban eladott, motorkerékpár-motorral hajtott, az olasz ISO licence alapján gyártott 2,23 méteres gombócnak, az Isettának köszönheti a BMW. Hasonló sikert aratott a farmotoros 700-as kisautó, de ezután már a tipikus BMW erényeket felvonultató, sportos limuzinok sorát nyitotta meg 1961-ben az 1500-as, a "Neue Klasse". A sikert sikerre halmozó BMW AG. 1994-ben felvásárolta a brit Rover-csoportot, amelyből később csak a Minit tartotta meg, illetve birtokolja a Rolls-Royce autógyártási jogait, és egy hipermodern, vadonatúj üzemben (Goodwood) készíti a Phantom, a Phantom Coupe, a Phantom Drophead Coupe, illetve 2010-től a Ghost típusokat.

Név:Bayerische Motoren Werke AG
Csoport:BMW
Alapítás éve:1916
Cégnév:Bayerische Motoren Werke AG
Székhely:München, Németország
Első autó:DIXI 3/15 PS; 1928
Jelmondat:Sportos, műszakilag úttörő autók gyártója a „Freude am Fahren” (A vezetés élménye) jegyében.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Eladó egy Ferrari Daytona, ami a '70-es években gyorsabban ért Las Vegasba, mint egy helikopter

Versenyzett egy helikopterrel, gyorsabb volt a Ferrari

5 perce – Autósvilág hírei

Meghirdettek egy 1971-es Ferrari Daytonát, a története igencsak erős, az első tulajdonos nevét még Las Vegasban is viseli egy szálloda. Nem teljesen gyári, ennek köszönheti hihetetlen sztoriját.


Hamarosan érkezik a BMW 8 Gran Lusso Coupé névre hallgató luxuskupé

Hivatalos képeken a BMW 8-as koncepció

3 órája – Autósvilág hírei

Hétvégén mutatkozik be minden idők legfényőzőbb BMW-je a 8-as sorozat koncepciója. A szériaérett változat jövőre érkezhet.


Ford Sierra 1.6, 1992 - használtteszt

Nem kell félteni, mégis lehet élvezni! Sierra használtteszt Videó

6 órája – Használtautó

Egy 25 éves autó pont lehet még egyszerre értéktelen youngtimer és ígéretes veteránalap. A Sierra annak ellenére olcsó, hogy hátul hajt.


Használtautó.hu

FORD C-MAX 1.6TDCi Trend

FORD C-MAX 1.6TDCi Trend

Ár: 890.000 Ft

Évjárat: 2004 / 1

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA 1.6 Elegance

SKODA OCTAVIA 1.6 Eleg...

Ár: 1.690.000 Ft

Évjárat: 2008 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA COROLLA 1.6 Sol SZ.KÖNYV-142eKM-KITŰNŐ!

TOYOTA COROLLA 1.6 Sol...

Ár: 1.590.000 Ft

Évjárat: 2005 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CITROEN C4 1.6 Tendance

CITROEN C4 1.6 Tendance

Ár: 1.050.000 Ft

Évjárat: 2007 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MAZDA 323 F 1.4 Comfort

MAZDA 323 F 1.4 Comfort

Ár: 599.000 Ft

Évjárat: 2002 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész