Álomautót tört áron – kupék tizenévesen
Piaci körkép: mennyibe kerülnek a kilencvenes évek végének kupéi?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem, nem törött, csak ma már relatíve olcsó. Akár egymillió forintért is meg lehet kapni a kilencvenes évek végének legmenőbb kétajtósait.
Felfelé törő övvonal, csíklámpa, kockafar. Az Alfa GTV kicsit olyan, mint a '90-es évek pornófilmjei, amikben keveset adtak a mellékszálakra, de a fősodor kellőképpen erős
Ha a kedves olvasó a La Bouche ikonikus Be My Lover című számát tartja generációs slágerének, akkor most egy rakat olyan kocsi fog szembejönni, ami anno nagyon királynak számított. Az évek nagyon mennek, a szép emlékek meg összemosódnak. Mi most tartanánk egy kis múltidézést. Lesznek drágább és olcsóbb darabok, öregebbek és fiatalabbak is, a közös a kilencvenes évek hangulata. Ezúttal kupékat kerestünk nagyjából egymillió forintig és körülbelül 15 éves korig. Miért pont kupét? Mert a két ajtó és az utána öncélúan lezárt far egyszerűen szép. Legyen hosszú, legyen lejtős, ami nem praktikus, az egyben hordoz valami egzotikumot is, amiért lehet rá vágyni.[BANNER type="1"]
Más ház, más szokás. A Peugeot 406 a tökéletes túraautó, a Honda Prelude a matekfaktosok kedvence, a Saab 9-3 meg három ajtóval és 200 turbós lóerővel pusztít
Reméljük, azért akinek az Eurodance világhódításának évei nem maradtak meg ennyire, az is talál a mosatni piaci körképünkben valami passzentos négykerekűt, ami kapcsán szívesen beszáll nyálat csorgatni. Úgy válogattunk, hogy legyen minden a nagy kényelmestől a pici sportosig és e kettő között is. Sőt, most a háromajtósokat sem hagytuk ki, ha van egyedi karakterük. Az igazi kupé ugyanis szigorúan véve kétajtós, fara hosszú, háta lépcsős, a csomagtérajtajával meg semmiképp nem nyílik fel a hátsó szélvédő. Mi most direkt nem voltunk ebben vonalasak, hogy még gazdagabb lehessen a felhozatal.
Az Audi TT-nek nem volt ellenfele, de nagy sebességnél elrepülő példányai anno okoztak gondot a gyárnak. A BMW 3-as kupéja és a Mercedes-Benz CLK is jó választás, de nem túl izgalmasak
| Modell | Évjárat | Óraállás (km) | Ár (Ft) |
| Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark | 1999 | 157 000 | 960 000 |
| Audi TT 1.8 T | 2000 | 187 000 | 1 300 000 |
| BMW 316 Ci | 1997 | 216 000 | 800 000 |
| BMW 318 Ci | 2000 | 172 000 | 1 200 000 |
| Citroen Xsara Coupé VTS | 1999 | 236 000 | 420 000 |
| Fiat Coupé 2.0 16V Turbo | 1995 | 200 000 | 840 000 |
| Ford Cougar 2.5 24V | 1999 | 217 000 | 790 000 |
| Ford Puma 1.7 | 1998 | 135 000 | 790 000 |
| Honda Prelude 2.0i | 1998 | 300 000 | 800 000 |
| Hyundai Coupé 2.0 | 2001 | 98 000 | 900 000 |
| Mazda MX-3 1.8 V6 | 1995 | 150 000 | 1 150 000 |
| Mercedes-Benz CLK 320 | 1999 | 220 000 | 1 000 000 |
| Opel Astra Coupé 1.8 16V | 2002 | 127 000 | 950 000 |
| Opel Tigra 1.6 16V | 1996 | 146 000 | 469 000 |
| Peugeot 406 2.0 | 2001 | 134 000 | 900 000 |
| Renault Mégane Coupé 2.0 16V | 2000 | 163 000 | 690 000 |
| Saab 9-3 2.0T | 1999 | 214 000 | 730 000 |
| Smart Fortwo 0.6 | 2002 | 175 000 | 740 000 |
| Toyota Celica 1.8 VVT-i | 2000 | 227 000 | 1 390 000 |
| Volkswagen Beetle 2.0 | 1999 | 107 000 | 940 000 |
| Volvo C70 2.4 T | 2000 | 260 000 | 1 050 000 |
A dörzsöltebb olvasók már biztos törik a fejüket, hogy milyen pénteki használtautó-teszthez készült ez a körkép, mintegy előjátéknak. Ahogy a youngtimer kupék után jött a kocka Volvo 780-as, most is egy svéd vasról olvashatnak pénteki tesztünkben, a Volvo C70-esről. Sőt, annak a múltkori körképnek a kapcsán talonban van még egy Lancia Kappa Coupé is, amiből kevesebb, mint 4000 készült így ritkább, mint például a vele egykorú Ferrari 355, amiből bő 11 ezer. Ha minden jól megy, hamarosan kipróbálhatjuk. Ennyit a kedvcsináló szpojlerezésről, most meg már tényleg nézzük meg, mit lehet találni ebben a műfajban ma a Használtautó.hu[/url] oldalain eladásra kínált több, mint 100 ezer használt kocsi közül.
Átlagos kompaktok egy kicsinosított bódéval, akár mindennapi használatra is. A régebbi Citroën Xsara és Renault Mégane kupéként is olcsó, de a G Opel Astra kupé egy azonos motorú simához képest jóval drágább
Kezdjük valami nagyon egyedivel és profánnal; az Alfa Romeo GTV-vel. A Tipo 916, azaz az utolsó előtti Spider zárt kasztnis változata nem reformálta meg a sportkocsigyártást, de elsőkerekes kiszerelése ellenére annyira karakteres tudott lenni, hogy esetében is kialakult a fanatikusok kis köre. Szinte mindegy is, hogy megy, elég ránézni az ék alakú kasztnijára egyben, aztán persze részletiben is. Ha ez megvolt, jöhetnek a hurkás bőrülések és a tipikusan alfás csőműszerek. Ha ehhez az ember akár álló helyzetben kap egy kis V6 hangot is, garantált a szerelem. V6-osból igazán szépet az árban most nem találtunk, de egy 150 lóerős 2.0 TS is simán lehet az autórajongó barátja. És ha már a taljánokkal kezdtünk, akkor ne maradjon ki a Fiat Coupé sem. Hasonlóan szögletes vonalak, mégis egészen más karakter. A túraautósabb Fiatból is több az elérhető és épnek tűnő négyhengeres, pedig a 2.0 20V sorötöse az igazi, ugyanez turbóval meg már vadállat az elsőkerékhajtáshoz és a Tipo műszaki alapjaihoz.
Nem a szín teszi, de autórajongó szemmel a két piros az érdekesebb darab. Az 1.7-es Puma már sportos, az Opel Tigra egykoron irtó menő volt, a Mazda MX-3 meg a tökéletes kezdő sportkocsi, V6-os (nem elírás) motorral unikum
Sokkal nyugodtabb karakterek is vannak a mezőnyben. Kupérajongók örök kedvence a Peugeot 406, ami eleve nem egy csúnya forma, de az olasz Pininfarina tervezte és gyártotta kupé a sorozat legszebbje. Ha lehet ilyet mondani, akkor a 3.0 V6 motor és az automataváltó az eszményi kombináció, de aki végül elviszi egymillió alatt éppen meghirdetett kétliterest automatával, az is lehet boldog új szerzeményével. Technikailag sokkal kifinomultabb a Honda Prelude. Akár a kétliteres alapváltozata is elég az igazi, jó értelemben vett japán precizitás illusztrálásához, de a 200 lovas 2.2 VTI összkerék-kormányzással egyenesen tökéletes ehhez. Ha viszont az olaszos, egyben franciás stílus és a japán mérnöki munka sem hat valakit meg, akkor egy gyárilag is 200 lóerős és 235 km/óra végsebességű és 7,3-at gyorsuló turbós Saab 9-3 lehet a megoldás. Nyers teljesítményből a svédeknél nem volt hiány.
Nem igazi kupék, de ebből a válogatásból sem maradhattak ki; a smart fortwo és a VW Beetle is elérhető árban van a '90-es évek végének egykori vágyautói közül
Méretük miatt inkább csajos autóként tartották számon a maga idejében az Opel Tigrát és a Ford Pumát is. Ha figyeljük a forgalmat, ma is a legtöbben hölgyek ülnek volánjaik mögött. Pedig utóbbi az erősebb, 1.7-es 16 szelepes, változó szelepvezérlésű, 125 lóerős Zetec motorral már egészen potens kis sportkocsi. Futóműve is inkább csábít a rosszalkodásra, nem úgy a Volkswagen Beetle esetén, ami a retrós forma alatt igazából csak egy sima négyes Golf. Nem is igazi kupé, mégis ma is sokan szeretik. Pont úgy, ahogy a smartot is, amiből az elsők már elmúltak 17 évesek, így beférhetnek akár a félmilliós büdzsébe is.
Sem V6-os Legend kupé, sem a liter/lóerő arányban menő VTEC Integra sincs ma eladó. Lehet szomorkodni értük, mindkettő finom autó a maga nemében
Ha a prémiummárkák után vágyunk, akkor az Audi TT ikonikus első generációjának példányaiért túl kell lépjük az egymilliós határt. Ennyiért viszont a győri 1.8-asból nem az alap 150 lovasat, hanem a 180 lóerőset is ki lehet már fogni. A TT-hez képest a 3-as BMW és a Mercedes-Benz CLK a langyos állóvíz. Hogy miért? Napi járósnak is teljesen alkalmas, könnyen fenntartható, kiszámítható konstrukciók. BMW-ből ennyiért a régebbi E36-os széria tagjait érdemesebb nézegetni. Abból szebbek a későiek, mint az 1998-tól kínált, korai E46-osok (ennyiért). A 316 Ci nem lesz a belső sáv királya a 102 lóerejével, de ha jó karban van, a hangulatot azért hozza. A Mercedes kompresszoros négyhengereseitől szokás tartani, a V6-os CLK 320 meg azért már nem fogyaszt keveset. Épp ezért nem elég régi álmaink autóját ma megvenni, fenntartására is jobb előre félretenni, nehogy bármi kellemetlen meglepetés érjen.
A SEAT Cordoba kétajtósa csak Cupraként érdekes, de olyat ma nem találni, ahogy V6-os Mazda MX-6-ost sem. Van viszont több eladó darab is a csúnyácska Hyundai Coupéból



























Kár, hogy a Cougar 2,5 V6 kimaradt. nekem ilyen van, kifogástalanul brutális.
Kár volt a Cougart kihagyni, bár valóban kevés van itthon belőle. Nekem ilyen van már 8 éve és nagyon brutális.
Üdv. Páli Ottó
Gratulálok Hollósy Balázs nagyon jó cikk!
Az 1679 köbcentis Zetec-S VCT motor van a Pumákban, a Duratec későbbi széria a Sigma motorcsaládon belül.
Itt a baj nem kicsi… a Fordnak sosem volt talán 1.7-es motorja. Az 1.8, 125 ló, csak kár, hogy nem Zetec, mert az meg sosem volt változó szelepvezérlésű. Tehát 1.8, 125 ló, Duratec motor… háromból egy. Tényleg a Kiskegyednél garázdálkodhatott az elkövető…
Tényleg nem elírás, az az 1.8as bizony V6os!. A mazda akkor nagyon lendületben volt. Kár hogy pár év alatt falnak mentek…
Bocs nem mobile.hu hanem .de
Az Integra Type-R az VTEC motoros azzal nincs baj, de Prelude-be soha nem tettek V6-ot:) A képen Legend Coupe van. Amúgy a mobile.hu-n lehet kapni ITR-t csak nem ez az árkategória 2.5 millától indulnak a normálisabbak.
„V6-os Prelude kupé” és „VTEC Integra” ???? jól írtad „Lehet szomorkodni” érted, azért mert kirúgtak a kiskegyedtől, még nem kéne ide hülyeségeket irkálnod