OPEL

OPEL ADAM

OPEL
ADAM

bővebben ›

OPEL AGILA

OPEL
AGILA

2 generáció

tovább »

OPEL AMPERA

OPEL
AMPERA

bővebben ›

OPEL ANTARA

OPEL
ANTARA

bővebben ›

OPEL ASCONA C

OPEL
ASCONA C

bővebben ›

OPEL ASTRA F

OPEL
ASTRA F

bővebben ›

OPEL ASTRA G

OPEL
ASTRA G

bővebben ›

OPEL ASTRA

OPEL
ASTRA

bővebben ›

OPEL ASTRA H

OPEL
ASTRA H

bővebben ›

OPEL ASTRA J

OPEL
ASTRA J

bővebben ›

OPEL CALIBRA

OPEL
CALIBRA

bővebben ›

OPEL CORSA A

OPEL
CORSA A

bővebben ›

OPEL CORSA B

OPEL
CORSA B

bővebben ›

OPEL CORSA C

OPEL
CORSA C

bővebben ›

OPEL CORSA D

OPEL
CORSA D

bővebben ›

OPEL CORSA E

OPEL
CORSA E

bővebben ›

OPEL GT

OPEL
GT

bővebben ›

OPEL INSIGNIA

OPEL
INSIGNIA

bővebben ›

OPEL KADETT D

OPEL
KADETT D

bővebben ›

OPEL KADETT E

OPEL
KADETT E

bővebben ›

OPEL MERIVA

OPEL
MERIVA

2 generáció

tovább »

OPEL OMEGA A

OPEL
OMEGA A

bővebben ›

OPEL OMEGA C

OPEL
OMEGA C

bővebben ›

OPEL SIGNUM

OPEL
SIGNUM

bővebben ›

OPEL TIGRA TT

OPEL
TIGRA TT

bővebben ›

OPEL TIGRA

OPEL
TIGRA

bővebben ›

OPEL VECTRA A

OPEL
VECTRA A

bővebben ›

OPEL VECTRA B

OPEL
VECTRA B

bővebben ›

OPEL VECTRA C

OPEL
VECTRA C

bővebben ›

OPEL ZAFIRA A

OPEL
ZAFIRA A

bővebben ›

OPEL ZAFIRA B

OPEL
ZAFIRA B

bővebben ›

OPEL ZAFIRA TOURER

OPEL
ZAFIRA TOURER

bővebben ›

OPEL márka rövid története

Az Opel-dinasztia első üzemét Adam Opel alapította 1863-ban. A rüsselsheimi székhelyű családi vállalkozás eleinte varrógépek és kerékpárok készítésével foglalkozott - az automobil gyártás egészen 1899-ig váratott magára. Ekkor az autókkal foglalkozó Friedrich Lutzmann közreműködésével megalkották a Lutzmann-rendszerű Opel Patent Motorwagen prototípust, amelyből összesen tizenegy darabot értékesítettek. Az újdonság motorja mindössze 1,5 literes volt, 4 lóerős teljesítménnyel. Még ebben az évben Lutzmann és az Opel testvérek egy kéthengeres erőforrást is építettek, amelynek végsebessége elérte a 45 km/órát. 1902-ben új típussal jelentkezett a márka, amely már a francia autógyártó, a Darracq modelljére épült, majd ősszel bemutatkozott az Opel első önálló konstrukciója, a 10/12 PS - vadonatúj fejlesztésű kétliteres motorral -, amelyet alig egy esztendő elteltével a gyártó első négyhengeres erőforrása követett. 1909-ben egy praktikus kétüléses látott napvilágot. A „Doktorwagen” kompaktabb, keskenyebb volt az akkori autóknál, így a szűkebb utcákban is könnyedén elfért. Főként orvosok, állatorvosok körében vált népszerűvé, akik egyszerűen és sofőr nélkül juthattak el pácienseikhez - innen a népnyelvi becézés. 1911-ben a rüsselsheimi üzem a lángok martalékává vált, s ez szerencsétlenség a varrógépgyártás utolsó napjait jelentette. A ’20-as évek végén a General Motors komoly érdeklődést mutatott az Opel iránt; megvásárolták a cég 80 százalékát, 1931-re pedig a teljes vállalkozás a GM kezébe került. 1935-ben elkészült az Opel népautója, az Olympia, amely beírta magát a technika történelmébe, az első nagy sorozatban gyártott, önhordó teljes acél karosszériájával. Egy évvel később debütált a gyártó egyik legnépszerűbb modellje, a Kadett. A második világháborúban leállt a személyautók gyártása, helyette katonai célokat szolgáló járművek készültek. 1944-ben a szövetségesek lebombázták a rüsselsheimi és a brandenburgi üzemeket. A háború után, az ’50-es évekre az Opel már figyelemreméltó modellpalettával rendelkezett. Megjelent az Olympia Rekord, amelyből „Caravan” (Car and Van) változatot is gyártottak. Ez az elnevezés jól variálható, tágas járműre utalt, amely nem volt más, mint egy családi és egy szállítóautó ötvözete - innen ered az Opelek kombik sokáig használatos jelzése, amit a Sports Tourer vált napjainkban. A ’60-as évek felfrissült, sportos formaterveket hoztak. 1962-ben új gyár nyílt Bochumban, ahol a bestseller Kadettet szerelték össze, 1968-ban pedig bemutatták a kultikus Opel GT-t, az európai zseb-Corvette-t. 1972-re az Opel Németország legnagyobb autógyártója lett, a piaci részesedés 20,4 százalékával. Még ebben az évtizedben két új típussal bővült a kínálat, az Ascona és Manta modellekkel, 1979-re pedig elkészült az első fronthajtásos Opel, a kocka Kadett D. Néhány évvel később a spanyolországi Zaragozában felépített gyárban megkezdődött a Corsa gyártása, és a kisautó rövid időn belül kategóriájának egyik legkeresettebb modellje lett. Újabb típusok jelentek meg a ’80-as évek végén: 1988-ban a Vectra, 89-ben a sportos Calibra debütált - utóbbi a mai napig ikonikus darab az autótuning szférában. 1991-ben elkészült az első terepre is alkalmas szabadidőjármű, a Frontera, 1994-ben pedig egy sportosan elegáns minikupé, a Tigra, amely szokatlan megjelenésével és élvezetes vezethetőségével szerezett magának hírnevet. Később olyan különlegességek bővítették a márka kínálatát, mint a Lotus-alapú Speedster, vagy az új GT. nem keveset jelent, hogy mindkét sportkocsi elhódította az „Év Kabriója” címet. 2008-ban leplezték le a Vectrát váltó Insigniát, amely a középkategórián belül a prémium szegmenst célozta meg. Az újdonság sikerét megelőlegezte a 2009-es „Év Autója” díj, az elődjénél sokkal finomabb, karakteresebb, összkerékhajtással is kínált modell valóban sok vásárlót győz meg. A 2009-ben megjelent Astra H, illetve a 2010-es Meriva egyaránt az Insignia formavilágát vitte tovább.

Név:Adam Opel GmbH
Csoport:General Motors
Alapítás éve:1863
Cégnév:Adam Opel GmbH
Székhely:Rüsselsheim, Németország
Első autó:Opel Patent Motorwagen; 1899
Jelmondat:A General Motors az Opel elnevezést Európában használja, kivéve az Egyesült Királyságot, ahol Vauxhall-ként ismerik a márkát. Ausztráliában és Új-Zélandon Holden, Észak-Amerikában Saturn vagy Pontiac,

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Erősödött a Jaguar XJ, az 5,0 literes kompresszoros motor 575 lóerős lett

575 lóerős a legnagyobb Jaguar is

10 perce – Autósvilág hírei

Szintet lépett a legnagyobb Jaguar, az XJR575 elnevezés a lényeget már el is árulja. Az F-Type sportkocsi után szabadon az XJ motorját is 575 lóerőre húzták.


Megkaptuk az első fotót az új Swift Sportról, régen vártunk ennyire Suzukit

Szeptemberben jön a 140 lovas Swift Sport

3 órája – Autósvilág hírei

Megéri várni rá és teljesen jogos az izgalom az új Swift Sport iránt. A japán kisautó alapkivitele is tökéletes játékautó, a 140 lovas turbóval igazi hot hatch lesz.


Kémfotókon a új, legalább 600 lóerős BMW X5 M

Bő 600 lóval jön az új BMW X5 M

6 órája – Autósvilág hírei

A lesifotósoknak már sikerült lencsevégre kapni a bajor gyártó legújabb, 2019-ben érkező X5 M modelljét, amit nem meglepő módon a Nürburgringen teszteltek.


Használtautó.hu

SKODA YETI 1.6 CR tdi Active Plus Greenline

SKODA YETI 1.6 CR tdi...

Ár: 3.499.000 Ft

Évjárat: 2013 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

SEAT IBIZA 1.9 SDi Stella (NAGYSZERVÍZ. SOK MŰSZAKI)

SEAT IBIZA 1.9 SDi Ste...

Ár: 749.000 Ft

Évjárat: 2002 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

NISSAN MICRA 1.0 L P4 Fitt FRISS MŰSZAKI. SZERVÓ !!

NISSAN MICRA 1.0 L P4...

Ár: 398.000 Ft

Évjárat: 1998 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN BORA 1.6 Comfortline

VOLKSWAGEN BORA 1.6 Co...

Ár: 999.999 Ft

Évjárat: 2006 / 1

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

RENAULT MEGANE Grandtour 1.4 Extreme Klíma.ABS.ASR.ESP.6Légzsák

RENAULT MEGANE Grandto...

Ár: 1.399.000 Ft

Évjárat: 2008 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész