RENAULT

RENAULT CLIO

RENAULT
CLIO

3 generáció

tovább »

RENAULT ESPACE

RENAULT
ESPACE

2 generáció

tovább »

RENAULT FLUENCE

RENAULT
FLUENCE

bővebben ›

RENAULT GRAND MODUS

RENAULT
GRAND MODUS

bővebben ›

RENAULT KANGOO

RENAULT
KANGOO

2 generáció

tovább »

RENAULT KOLEOS

RENAULT
KOLEOS

bővebben ›

RENAULT LAGUNA

RENAULT
LAGUNA

3 generáció

tovább »

RENAULT MEGANE

RENAULT
MEGANE

4 generáció

tovább »

RENAULT MODUS

RENAULT
MODUS

bővebben ›

RENAULT R 5

RENAULT
R 5

bővebben ›

RENAULT R 11

RENAULT
R 11

bővebben ›

RENAULT R 19

RENAULT
R 19

bővebben ›

RENAULT R 21

RENAULT
R 21

bővebben ›

RENAULT SAFRANE

RENAULT
SAFRANE

bővebben ›

RENAULT SCENIC

RENAULT
SCENIC

4 generáció

tovább »

RENAULT TALISMAN

RENAULT
TALISMAN

bővebben ›

RENAULT THALIA

RENAULT
THALIA

2 generáció

tovább »

RENAULT TWINGO

RENAULT
TWINGO

3 generáció

tovább »

RENAULT WIND

RENAULT
WIND

bővebben ›

RENAULT márka rövid története

A gyárat Renault Fréres néven Luis Renault alapította két testvérével és barátjával közösen. 1899-ben elkészül az első autójuk, a Voiturette. A fiatal tehetséges mérnök Luis mindinkább a versenyzés felé fordult. Egy 1903-as tragikus baleset után, amelyben egyik testvére életét vesztette felhagyott a versenyzéssel. A szomorú eseményt három évvel később egy sporttörténeti győzelem feledtette. 1906-ban a világ első Grand Prix versenyét egy Renault AK 90CV nyerte a magyar Szisz Ferenccel a volánja mögött. Az első világháború idején hadiüzemmé alakítják a gyárat, ahol lőszert, repülőgépeket és tankokat készítenek. A második világégés során sincs ez másképp. Mivel együttműködtek a németekkel, a háború után államosítják az üzemet, vezetője Pierre Lefaucheux lesz. Ennek a korszaknak az első autója a Renault 4CV volt, amellyel komoly sikereket értek el a Le Mans-i 24 órás versenyeken a Mille Miglián és a Monte Carlo ralin. A sikereken felbuzdulva megalapítják a Société Automobiles Alpine céget, amely versenyekre készíti fel az autókat. A következő modell a Dauphine volt. Majd a hatvanas évek elején megjelenik az R4, amely szakít az addigi hagyományokkal. Az orrmotoros, fronthajtású kisautót egészen 1992-ig gyártották. Vele egy időben kezdődött az R8-as pályafutása is, amelynek főként a Gordini változata lett ismert Magyarországon a ralilegenda, Ferjáncz Attila révén. A farmotoros, hátsókerék hajtásos R10 az utolsó típus ezzel a megoldással. A Renault 16 már végleg szakít a hagyományokkal. Érdekessége, hogy a jobb súlyelosztás érdekében a sebességváltót a motor elé helyezték. 1969-ben piacra dobják a Renault 12-est, amelyet a világ minden táján gyártanak. Köztük Romániában is Dacia 1300 néven. 1972-ben bemutatják a kicsi és gazdaságos Renault 5-öst. A következő évben kitör az olajválság, amely a francia céget sem kerüli el. A keveset fogyasztó kisautó sikeres lesz, olyannyira, hogy egészen 1996-ig gyártották. Az 1990-es években több innovatív típussal jelentkezik a gyár. Ekkor mutatják be többek között a formabontó külsejű kisautót a Twingot. A Clio, Megane, Laguna modellek is ebben az időszakban kerülnek fel a termékpalettára. A Megane volt az első olyan autó, amely négy csillagot kapott a EuroNCAP töréstesztjén. 1996-ban privatizálják a céget és létrejön a Renault S.A., majd három évvel később megállapodást kötnek a Nissannal. A formabontó külső és a luxusfelszereltség ellenére a Vel Satis modell nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A gyár szemléletváltásának fő gondolata a biztonság lett. Arra törekednek, hogy minél jobban megvédjék az autóban ülőket. Ez lebegett a mérnökök szeme előtt a Laguna, a második generációs Megane és a Modus tervezésénél is. Mindhárom autó a világon először öt csillagot ért el az EuroNCAP tesztjein.

Név:Renault S.A.
Csoport:Renault-Nissan
Alapítás éve:1926
Cégnév:Renault S.A.
Székhely:Billancourt (Siene), Franciaország
Első autó:Renault Voiturette 1CV, 1898

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Lukács Kornél a Rallycross Világbajnokságban

Magyar csapat és pilóta a rallycross elitjében Videó

8 órája – Sztori

Ki ne emlékezne Gigi Galli legendás WRC-s megmozdulásaira. Az olasz pilóta felkarolta Lukács Kornélt, teljes Rallycross VB szezont futnak.


Nem lesz hiány a látványból a Mercedes standján Genfben

Számos újdonságot mutat be a Mercedes Genfben

11 órája – Autósvilág hírei

A német gyártó új kabriója egyelőre árnyékban marad, jövő héten viszont fényárban fog úszni a Genfi Autószalonon. Rajta kívül számos izgalmas modell is bemutatkozik.


A J.D. Power legfrissebb felmérésében ismét a Lexus lett a nyerő, Fiat az utolsó

A Lexus autói a leginkább megbízhatóak

13 órája – Autósvilág hírei

A J.D. Power legújabb felmérésében ismét a Lexus került ki győztesként, de a top 10-es lista erősen átalakult. A Hyundai fejlődött a legtöbbet az utóbbi években.


Használtautó.hu

SUZUKI SX4 1.5 i. MO-i. 1 tulaj. klíma

SUZUKI SX4 1.5 i. MO-i...

Ár: 1.739.000 Ft

Évjárat: 2008

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

HONDA CIVIC 1.8. MO-i. digitklíma

HONDA CIVIC 1.8. MO-i....

Ár: 2.279.000 Ft

Évjárat: 2006

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA G 1.2 16V. MO-i. 1 tulaj. klíma

OPEL ASTRA G 1.2 16V....

Ár: 849.000 Ft

Évjárat: 2003

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

OPEL MERIVA 1.3 CDTI. klíma. el. ablak

OPEL MERIVA 1.3 CDTI....

Ár: 999.000 Ft

Évjárat: 2005

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN GOLF V 1.4 16V. Trendline. MO-i

VOLKSWAGEN GOLF V 1.4...

Ár: 1.609.000 Ft

Évjárat: 2007

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész