RENAULT

RENAULT CLIO

RENAULT
CLIO

3 generáció

tovább »

RENAULT ESPACE

RENAULT
ESPACE

2 generáció

tovább »

RENAULT FLUENCE

RENAULT
FLUENCE

bővebben ›

RENAULT GRAND MODUS

RENAULT
GRAND MODUS

bővebben ›

RENAULT KANGOO

RENAULT
KANGOO

2 generáció

tovább »

RENAULT KOLEOS

RENAULT
KOLEOS

bővebben ›

RENAULT LAGUNA

RENAULT
LAGUNA

3 generáció

tovább »

RENAULT MEGANE

RENAULT
MEGANE

4 generáció

tovább »

RENAULT MODUS

RENAULT
MODUS

bővebben ›

RENAULT R 5

RENAULT
R 5

bővebben ›

RENAULT R 11

RENAULT
R 11

bővebben ›

RENAULT R 19

RENAULT
R 19

bővebben ›

RENAULT R 21

RENAULT
R 21

bővebben ›

RENAULT SAFRANE

RENAULT
SAFRANE

bővebben ›

RENAULT SCENIC

RENAULT
SCENIC

4 generáció

tovább »

RENAULT TALISMAN

RENAULT
TALISMAN

bővebben ›

RENAULT THALIA

RENAULT
THALIA

2 generáció

tovább »

RENAULT TWINGO

RENAULT
TWINGO

3 generáció

tovább »

RENAULT WIND

RENAULT
WIND

bővebben ›

RENAULT márka rövid története

A gyárat Renault Fréres néven Luis Renault alapította két testvérével és barátjával közösen. 1899-ben elkészül az első autójuk, a Voiturette. A fiatal tehetséges mérnök Luis mindinkább a versenyzés felé fordult. Egy 1903-as tragikus baleset után, amelyben egyik testvére életét vesztette felhagyott a versenyzéssel. A szomorú eseményt három évvel később egy sporttörténeti győzelem feledtette. 1906-ban a világ első Grand Prix versenyét egy Renault AK 90CV nyerte a magyar Szisz Ferenccel a volánja mögött. Az első világháború idején hadiüzemmé alakítják a gyárat, ahol lőszert, repülőgépeket és tankokat készítenek. A második világégés során sincs ez másképp. Mivel együttműködtek a németekkel, a háború után államosítják az üzemet, vezetője Pierre Lefaucheux lesz. Ennek a korszaknak az első autója a Renault 4CV volt, amellyel komoly sikereket értek el a Le Mans-i 24 órás versenyeken a Mille Miglián és a Monte Carlo ralin. A sikereken felbuzdulva megalapítják a Société Automobiles Alpine céget, amely versenyekre készíti fel az autókat. A következő modell a Dauphine volt. Majd a hatvanas évek elején megjelenik az R4, amely szakít az addigi hagyományokkal. Az orrmotoros, fronthajtású kisautót egészen 1992-ig gyártották. Vele egy időben kezdődött az R8-as pályafutása is, amelynek főként a Gordini változata lett ismert Magyarországon a ralilegenda, Ferjáncz Attila révén. A farmotoros, hátsókerék hajtásos R10 az utolsó típus ezzel a megoldással. A Renault 16 már végleg szakít a hagyományokkal. Érdekessége, hogy a jobb súlyelosztás érdekében a sebességváltót a motor elé helyezték. 1969-ben piacra dobják a Renault 12-est, amelyet a világ minden táján gyártanak. Köztük Romániában is Dacia 1300 néven. 1972-ben bemutatják a kicsi és gazdaságos Renault 5-öst. A következő évben kitör az olajválság, amely a francia céget sem kerüli el. A keveset fogyasztó kisautó sikeres lesz, olyannyira, hogy egészen 1996-ig gyártották. Az 1990-es években több innovatív típussal jelentkezik a gyár. Ekkor mutatják be többek között a formabontó külsejű kisautót a Twingot. A Clio, Megane, Laguna modellek is ebben az időszakban kerülnek fel a termékpalettára. A Megane volt az első olyan autó, amely négy csillagot kapott a EuroNCAP töréstesztjén. 1996-ban privatizálják a céget és létrejön a Renault S.A., majd három évvel később megállapodást kötnek a Nissannal. A formabontó külső és a luxusfelszereltség ellenére a Vel Satis modell nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A gyár szemléletváltásának fő gondolata a biztonság lett. Arra törekednek, hogy minél jobban megvédjék az autóban ülőket. Ez lebegett a mérnökök szeme előtt a Laguna, a második generációs Megane és a Modus tervezésénél is. Mindhárom autó a világon először öt csillagot ért el az EuroNCAP tesztjein.

Név:Renault S.A.
Csoport:Renault-Nissan
Alapítás éve:1926
Cégnév:Renault S.A.
Székhely:Billancourt (Siene), Franciaország
Első autó:Renault Voiturette 1CV, 1898

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

5 órája – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Komoly gyorsulása lehet az új Tesla Roadsternek

2 másodperc sem kell százig az új Teslának?

8 órája – Autósvilág hírei

A Tesla Roadster következő generációja egészen elképesztő sprintre lehet majd képes. Akár 2 másodperc alatt gyorsulhat 0-ról 100 km/h-ra.


Németországban is visszavásárol a dízelbotrányban érintett autókat a Volkswagen

Kénytelen visszavásárolni autóit a Volkswagen

11 órája – Autósvilág hírei

Közel két éve annak, hogy a Volkswagen dízelbotránya kirobbant, még ma is, és valószínűleg még jó darabig küzdeniük kell majd a tulajdonosokkal.


Használtautó.hu

SMART FORTWO 0.8 cdi Passion Softouch AUTOMATA.53.000KM.FULL-FULL

SMART FORTWO 0.8 cdi P...

Ár: 2.370.000 Ft

Évjárat: 2013 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

RENAULT THALIA 1.5 dCi Expression

RENAULT THALIA 1.5 dCi...

Ár: 649.000 Ft

Évjárat: 2005 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

CITROEN XSARA Coupe 1.6 SX

CITROEN XSARA Coupe 1....

Ár: 320.000 Ft

Évjárat: 1999 / 12

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN GOLF 2.0 PD TDI GT Sport DPF 4 Motion

VOLKSWAGEN GOLF 2.0 PD...

Ár: 2.290.000 Ft

Évjárat: 2008 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

BMW 320i FOGLALÓZVA.133.000KM.MAGYAR

BMW 320i FOGLALÓZVA.13...

Ár: 2.760.000 Ft

Évjárat: 2006 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész