FIAT

FIAT 500

FIAT
500

bővebben ›

FIAT ALBEA

FIAT
ALBEA

bővebben ›

FIAT BRAVA

FIAT
BRAVA

bővebben ›

FIAT BRAVO

FIAT
BRAVO

2 generáció

tovább »

FIAT CINQUECENTO

FIAT
CINQUECENTO

bővebben ›

FIAT COUPE

FIAT
COUPE

bővebben ›

FIAT CROMA

FIAT
CROMA

bővebben ›

FIAT DOBLO

FIAT
DOBLO

2 generáció

tovább »

FIAT FIORINO

FIAT
FIORINO

bővebben ›

FIAT FREEMONT

FIAT
FREEMONT

bővebben ›

FIAT GRANDE PUNTO

FIAT
GRANDE PUNTO

bővebben ›

FIAT LINEA

FIAT
LINEA

bővebben ›

FIAT MAREA

FIAT
MAREA

bővebben ›

FIAT MULTIPLA

FIAT
MULTIPLA

bővebben ›

FIAT PANDA

FIAT
PANDA

2 generáció

tovább »

FIAT PUNTO

FIAT
PUNTO

3 generáció

tovább »

FIAT RITMO

FIAT
RITMO

bővebben ›

FIAT SEICENTO

FIAT
SEICENTO

bővebben ›

FIAT STILO

FIAT
STILO

bővebben ›

FIAT TEMPRA

FIAT
TEMPRA

bővebben ›

FIAT TIPO

FIAT
TIPO

2 generáció

tovább »

FIAT ULYSSE

FIAT
ULYSSE

2 generáció

tovább »

FIAT UNO

FIAT
UNO

bővebben ›

FIAT márka rövid története

Több befektetővel közösen 1899-ben alapított autógyárat Torinóban Giovanni Agnelli, aki cégét haláláig, 1945-ig vezette. 1903-tól már teherautót is gyártottak, 1910-re a Fiat lett Olaszország legnagyobb autógyára. Az első világháború idején megmaradt az autógyártás, de kiegészült hadianyagok, repülőgépmotorok gyártásával. 1920-ra az olasz autópiacból 80 %-os részesedést értek el, majd 1923-ra felépítik Torino külvárosában a futószalagszerűen termelő legendás Lingotto-t, Európa akkori legnagyobb autógyárát. Ezzel egyre szélesebb tömegek számára teszik elérhetővé az autózást olyan típusokkal, mint az 509, a Balilla, vagy az ős-Ötszázas Topolino. Bár az autógyártás mindig is a fő profil maradt, a háború előszeleként Fiat tankok és repülőgépek is egyre nagyobb számban készültek. A háború után lassan talpra álló Olaszországban ismét milliók ülhetnek át bicikliről vagy Vespáról 500-as vagy 600-as Fiatba, a cég tovább fejlődik. Különösen a hatvanas években az alapító unokája, Gianni Agnelli vezetése alatt a Fiat a világ talán legdinamikusabban fejlődő autógyárának számított, sorra vásárolta fel vetélytársait, 1967-ben az Autobianchit, 1969-ben a Ferrarit és a Lanciát. A cég az autóiparon kívül is az olasz gazdaság minden területén jelen volt, a legkülönfélébb gyárakon kívül például autópályák, de még a nemzeti légitársaság, az Alitalia is a Fiat kezében volt. Ráadásul a Szovjetunióval és a keleti országokkal is bátran üzleteltek, gyárakat építettek a Lada, a Zastava, a Polski Fiat gyártására, emellett Fiat irányítású autógyár működik Európa, Afrika, Ázsia és Dél-Amerika számos országában, de például a Seat is Fiat összeszerelő üzemként kezdte pályafutását. 1979-től a cég különböző tevékenységeit külön vállalatokba szervezték, ezek egyike lett a Fiat Auto. 1986-ban a Fiaté lett az Alfa Romeo, majd 1993-ban a Maserati is. 2000-ben együttműködési szerződést kötöttek a GM-el, amit a beolvadás előszobájának tekintettek, ám 2005-ben mégis felmondták a szerződést. Mindeközben az Európai év autója választáson a Fiat szerezte meg a legtöbb, szám szerint kilenc győzelmet.

Név:Fiat Automobiles S.p.A.
Csoport:Fiat S.p.A.
Alapítás éve:1899
Cégnév:Fiat Automobiles S.p.A.
Székhely:Torino; Olaszország
Első autó:Fiat 4 HP (3 ½ CV) 1899
Jelmondat:A szenvedély vezet minket

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Modern kori Eleanor kiadással búcsúzik a kifutó Mustang

750 lóerős Super Snake kiadással ünnepel a Shelby

1 órája – Autósvilág hírei

50. születésnapját ünnepli a Shelby Mustang. 750 lóerővel, a jellegzetes színekben, nagyon kígyó kiadással készültek az évfordulóra.


Riasztási fokozatába lép a szmogriadó Budapesten

150 ezer forintos bírságot kaphat, aki megszegi a szmogriadót

4 órája – Autósvilág hírei

Hétfő reggel 6-tól riasztási fokozatába lép Budapesten a szmogriadó, tilos Euro 3-asnál rosszabb besorolású autóval közlekedni 6-22 óra között.


Audi Q8: koncepcióból képzelt valóság

Ilyen lehet majd a gyártásba kerülő Audi Q8

19 órája – Autósvilág hírei

Detroitban még koncepcióként debütált az Audi Q8, amit jövőre várhatunk szériagyártású modellként. Indiában már utóbbit is megrajzolták.


Használtautó.hu

ALFA ROMEO SPIDER 2.4 JTDm 20V

ALFA ROMEO SPIDER 2.4...

Ár: 2.750.000 Ft

Évjárat: 2008 / 3

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO SPIDER 2.0 i.e. Gyári állapott megkímélt 58ekm

ALFA ROMEO SPIDER 2.0...

Ár: 3.390.000 Ft

Évjárat: 1992 / 8

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 155 TS 1.8 L

ALFA ROMEO 155 TS 1.8 L

Ár: 359.000 Ft

Évjárat: 1995

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD Distinctive

ALFA ROMEO 156 SW 1.9...

Ár: 549.000 Ft

Évjárat: 2002 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 166 2.4 JTD 20V Distinctive

ALFA ROMEO 166 2.4 JTD...

Ár: 1.100.000 Ft

Évjárat: 2003

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész